Gjest Skrevet 2. mai 2011 #1 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg lurer på hvordan oppstartet av fødslene deres har vært. Har de vært nogen lunde lik? Det sies jo at hver kvinnes fødsler er helt unik, og ikke kan sammenliknes med andre fødsler, og det er vel en kjensgjerning at fødsel nr 2 pleier å være kortere enn ri 1... Men jeg lurer altså på dagene i forveien av fødselen. Kjente dere de samme symptomene? Kom de i samme rekkefølge? Med nr en gikk vannet først, og nå går jeg å venter på at vannet går igjen... Men det kan jo hende at det starter på en helt annen måte denne gangen eller? Er det vanlig at oppstarten av fødsler skjer i 'samme rekkefølge' hos kvinnen? god mai til dere:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186592-hei-t%C3%B8ffe-flergangsf%C3%B8dende/
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 2. mai 2011 #2 Del Skrevet 2. mai 2011 Tja, skal vi se hva jeg husker for noe fra de to tidligere fødslene mine, da... Er ikke altfor lenge siden sist, men man glemmer fort syns jeg... Med nr 1 startet det med milde tak 6 dager over termin, som etter hvert ble regelmessige og sterkere. Det gikk veldig gradvis og vannet gikk ikke før ca midt i fødselen egentlig. Kan ikke si at jeg merket noe spesielt i dagene før fødselen, men jeg var veldig bestemt på å ikke kjenne så mye etter heller, så det kan godt være det var noen av de "vanlige" tegnene der, men jeg var iallfall ikke oppmerksom på dem... Med nr 2 la jeg heller ikke merke til noen tegn i dagene i forveien... Men denne gangen startet det 14 dager før termin, og jeg var forberedt på å gå over denne gangen også, så jeg var virkelig ikke forberedt.... Startet faktisk med at vannet gikk litt og litt og at jeg hadde noen kynnere i ny og ne. Dro inn til sykehuset på kvelden for å sjekke siden vannet hadde gått og fikk være over natta med maserier. Maseriene var slitsomme, kom hvert tiende minutt-kvarter gjennom hele natta og var såpass vonde at jeg slet med å slappe av. På morgenen skulle jeg reise meg opp av senga litt og "pang!!", så var fødselen virkelig i gang... Da det virkelig startet gikk det ganske fort. Nå venter jeg spent på hvordan det hele skal starte med nr 3... Blir vel en luring, tenker jeg, så får bare vente og se:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186592-hei-t%C3%B8ffe-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-143187390
mokkina Skrevet 2. mai 2011 #3 Del Skrevet 2. mai 2011 med mine to første fikk jeg rier først å vannet måtte taes på sykehuset nr tre gikk vannet først tili om morgenen og fikk ikke rier før tolv om natta og han ble født nesten kl ti neste dag, nr fem gikk vannet på gryningen og måtte få starthjelp til å få rier dagen etter og han ble født om kvelden. Nå venter jeg nr seks om noen uker å er spent på hvordan denne starter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186592-hei-t%C3%B8ffe-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-143188429
LeMaRa Skrevet 2. mai 2011 #4 Del Skrevet 2. mai 2011 Her startet de ganske forskjellig, men så var det 7 år imellom også da... Hadde forventet samme start, det mente jordmor på forhånd også, men slik ble det ikke Med nr hadde jeg et par bomturer på sykehuset i løpet av siste uka før det satte skikkelig i gang. Fikk 2 cm åpning. Hodet festet seg ikke før jeg var i fødsel... Dette skjedde 11 dager før termindatoen. Murringer startet opp torsdag kveld etterfulgt av slimproppen. Tiltagende og vonde rier ved 06.00 fredag morgen. Kom på sykehuset kl 22.00 fredag kveld, med 4 cm åpning. Kl 24.00 ca tok de vannet. Litt over tre natt til lørdag fødte jeg. Andremann ble ganske annerledes. Merket INGEN tegn til fødsel eller forberedelser i kroppen. Dagen før termin våknet jeg kl 10.30. Og hørte plutselig to knepp i magen. Reiste meg for å gå på toalettet, og da lakk jeg gitt...(ble litt usikker, for hadde fått beskjed av jordmor at vannet ikke kom til å gå fordi jeg ikke hadde opplevd det sist OG fordi hodet til babyen nå hadde festet seg såpass langt ned, hvilket vi egentlig heller ikke trodde kom til å skje før i fødsel som sist). Litt etter begynte det med rier, og kl 11.00 var det full gass på riene!!! AUUU!!!! Litt over 14.00 fødte jeg hjemme i stua (planlagt hjemmefødsel) og var bare sååå sprek etterpå!!! Men fryktelig intenst mens det sto på, kontra med førstemann. Men takke meg til fort overstått og fin form igjen med en gang. Revnet forresten ikke med førstemann, men det gjorde jeg med andremann, som hadde det litt mer travelt Ikke store riftet heldigvis Veeeldig spent på tredjemann nå, hvor fort det kommer til å gå Kan jo gå begge veier, men tror vel mest på en styrtfødsel hjemme Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186592-hei-t%C3%B8ffe-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-143188904
BAcer vil ha flere :) Skrevet 4. mai 2011 #5 Del Skrevet 4. mai 2011 Første gangen startet det hele med at vannet gikk, rett før leggetid. Riene lot seg vente på til morgenen begynte å gry. Andre gang ble jeg tøyet dagen før termin, og riene begynte etterhvert å komme når det nærmet seg kvelden. Jm måtte ta vannet når jeg hadde full åpning. Utenom starten, så har begge fødslene vært ganske like. Håper det blir i samme dur denne gangen også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186592-hei-t%C3%B8ffe-flergangsf%C3%B8dende/#findComment-143196808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå