*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Den siste tiden har min mage blitt ganske stor, i hvertfall synes andre det. Er i uke 28, men får allerede kommentarer som "oj, nå er det ikke lenge igjen vel" fra folk jeg ikke kjenner. Selv merker jeg mest at den er stor på det konstante, veldig ubehaglige trykket mot ribbeinen og at jeg blir anpusten bare av å sitte i sofaen! Symfysemålet mitt var over normalen (over det grønne) ved sist måling for 5 uker siden, og på UL konstaterte de med mye forstervann.. tenkte ikke noe over det da, bare at det hørtes flott ut;) men nå begynner jeg å bli bekymret. Eller, egentlig mest plaget. Av hvor tungt det er å puste. Leste et sted at det kan være sammenheng mellom mye kynnere og mye fostervann, og det har jeg jo også. Men man leser jo så mye rart på nett.. Noen som kjenner igjen seg, som også har mye fostervann? Andre som har veldig trykk mot ribbeinen i uke 28? Det er så ubehaglig at jeg ikke kan legge meg, så nå sitter jeg her og puster. Kanskje jeg som er paranoid bare...? Og sliten...
www.sovehjerte.no Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Det er ikke kynnere du har da?som strammer livmoren og pusher den opp mot ribbena? Mine kynnere gjør det når de er sterke... Tror ikke du skal bekymre deg for at babyen har mye fostervann... det er jo bra!
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Hadde ei venninne med mye fostervann.. Hu så sprekkeferdig med tvillinger i 7. mnd!! Men lille hadde det toppers! Som legen sa... hun hadde et svømmebasseng å flyte rundt i! Men det var tungt da.. Hu fikk premature rier i 7. mnd. De fikk stoppa de da.. Hu gikk 10 dager over tia! Men det hadde ikke noe med fostervannet å gjøre da! Det er tungt men ikke farlig!! Prøv å dander deg til med masse puter i senga! Så du er komfortabel på natta i allefall!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Er ikke bare positivt med mye fostervann. Ville bedt om å få det sjekket. Særlig siden du allerede er plaget av det. Har du målt noe blodsukker eller har glucose i urinen? Personer med diabetes el sv.sk diab kan ofte få store barn og har mye fostervann.
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk for svar allesammen:) Ang. kynnere, det er ikke det som trykker opp mot ribbeinen, trykket er der hele tiden... det er hele magen som er så høyt opp på en måte:/ Kynnere har jeg veldig mye, så de kjenner jeg igjen. Jeg fikk tidlige rier for noen uker siden.. derav ekstra UL, som viste at de ikke hadde effekt på modningen (puh).. kanskje det har en sammenheng som du skriver over? Jeg føler at alt er "feil" i kroppen for tiden. Idag voknet jeg med svie og hvite striper, som belegg på tungen. Herregud, hvor skal dette ende? Eller, det vet jeg jo;) er bare tufft nå alltså. sikkert søvnmangeln også som øker på bekymringene. Jeg har ikke målt blodsukker... tror jeg, hvis det ikke er obligatorisk å gjøre det..? Sv. Sk. Diab, hvordan vet man om man har det? Må visst lese på litt. Har time hos fastlegen på onsdag, får ta opp alt med henne da (kommer føle meg som den hypokondrikern:/) , men godt å høre hva dere her inne har å si. Takk.
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Har det akkurat som deg,men aner ikke hvor mye fostervann jeg har! Har livmora helt oppunder ribbeina. Kan ikke sitte for lenge rett opp og ned,for da får jeg "gnagsår" følelse under ribbeina,særlig på venstre side. De gangene jeg er nødt til å sitte lenge,dovner faktisk hele venstresiden bort.. Litt ubehagelig. Kan heller ikke sove på venstre side,da gnagsårfølelsen og nummenheten kommer da også.. Jeg er bare 160cm og har ganske kort overkropp,så regner med at det er derfor jeg føler det sånn. Livmoren må jo vokse,og hos meg er det bare plass utover.. Har sett sprekkeferdig ut siden uke 26! Hehe
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2011 He,he juni2011, sprekkeferdig er rett ord. Mannen min ser på magen min iblandt og vet ikke hva han skal si... Han ser bare sjokkert ut og klemmer frem et lite; oj, oj, oj. stakkars deg. Det ser tungt ut. Ja, og det er det også. Håper magene våre synker snart så vi får litt pusterom.. Er symfysemålet ditt høyt også?
3. gutt på vei Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Husk å sjekk blodsukkeret ditt. Jeg var inne til sjekk på sykehuset grunnet lite liv i svangerskap nr 2. Tassen hadde det bra, men jeg hadde for mye fostervann. Ble da sendt rett viderer for å ta glukosebelastningstest, pga evt svangerskaps diabetes.... Så greit å få det sjekket opp
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Hei Anna 75! Ja,vi får håpe de synker snart så man kan puste normalt igjen! Symfysemålet mitt ligger over gjennomsnittsstreken,men akkurat innenfor det grønne området,så foreløpig "normalt"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå