Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man regne med at fødsel nr 2 blir ganske lik fødsel nr 1? I hvordan den kommer til å starte og sånn? F.eks gikk vannnet som første tegn på at fødselen var igang sist. Er det stor sjans for at vannet går først denne gangen også? Hm...

(Som oftest går vel 2 fødsel raskere enn den 1. Jeg lurer mer på 'oppstarten' til fødselen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Har hørt at oppstarten og selve fødselen kan oppleves veldig forskjellig- akkurat som graviditetene også kan oppleves veldig forskjellig. Men det er rett som du sier at fødsel nr 2 i de fleste tilfeller går fortere en den første :)

Skrevet

Å dette lurer jeg også på!!!! Første gikk jeg 11 dager over med og fødselen var lang og fæl... Håper virkelig det går fortere denne gangen, og at jeg ikke må gå så lenge over.

Søsteren min fikk førstefødte 11 dager over, like lang fødsel som min, ca 27 timer.

Hennes andre kom 6 dager over, ca 12 timers fødsel fra første tegn til rier. Hennes tredje kom også 6 dager over, bare ca 3 timer med vonde rier...

Så jeg HÅPER jeg er lik på henne, at denne fødselen kommer igang før, og at den går fortere.

Har faktisk hørt en jm si at fødsel nr 2 kan gå ''dobbelt så fort'' som første... men selvfølgelig, ingen regel uten unntak da!

Skrevet

Tror dette er noe man må ta som det kommer:)

Med nr 1 gikk vannet, så kom riene. ( 14 t forløp )

Med nr 2 kom riene og det tok vannet på sykehuset:) ( 5 t forløp )

Nå venter jeg nr 3, så får vi se hva som skjer nå;) hihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...