sunshine 88 Skrevet 1. mai 2011 #1 Del Skrevet 1. mai 2011 Hei, jeg er ny her og vil veldig gjerne dele historien min med dere! Når jeg ble 14 år begynte jeg på p-piller(husker dessverre ikke helt typen), det gikk helt fint en laaaang periode. Men så etter en stund begynte jeg og bli aggressiv og deppa og sånn holdt det på over en lengre periode. Etter en stund bestemte jeg meg for å slutte på de og kontaktet legen min. Etter dette sluttet mensen å komme hver måned, den kom som den selv ville, jeg slet en del med uønsket hårvekst, humørsvingninger,blodsukkeret forandret seg og jeg hadde mye magesmerter. Dro til legen og tok en del prøver for å se hva dette kunne være. En stund etterpå fikk jeg beskjed av lege om at jeg hadde DIABETES type2, å fikk metformin og beskjed om hva slags mat jeg kunne spise og ikke. Dette holdt jeg på med i ca 4 mnd, før jeg dro tilbake til legen fordi jeg stadig merket de samme plagene selvom jeg fulgte alt til punkt og prikke. Tilslutt etter mye om og men fikk jeg konstatert diagnosen Pco, og fikk medisiner for dette. To år etter diagnosen ble stilt hadde jeg fortsatt mye smerter i magen og ble henvist til gyn, der tok de gyn undersøkelse og da ble det konstatert cyster på eggstokken. Ble henvist videre og de fjernet den etterhvert. Men dessverre fortsatte symptomene, mensen uteble og jeg ble litt urolig. En mørk vinterdag i fjor slet jeg veldig med store magesmerter og måtte tilslutt dra på legevakten og finne ut hva det kunne være. Typen og en venninne ble med, og legene trodde først det kunne være overfylt blære etter noen prøver,de satt kateter på meg men ingen urin kom ut. Så trodde de det var hard mage og satt klyster,ennå jeg fortalte at alt var som det skulle.. så ble jeg sendt på røntgen, og der fant de en svart flekk på venstre side av magen. Ble sendt til gyn avdeling på Ullevål sykehus og der fant de en 20cm stor cyste på venstre eggstokk, fikk beskjed om at de måtte fjerne den. Operasjon 6 April og da måtte de dessverre fjerne den venstre eggstokken min fordi den var såpass skadet. Så ikke nok med at jeg har pco så fjernet de eggstokken i tillegg, noe jeg ble meget deprimert over! SÅ litt senere samme år var jeg hos gynekolog for en prat og sjekk og hun kom frem til at jeg skulle bli henvist til IVF klinikken på Rikshospitalet, og der hadde jeg time 9Mars. Der fikk jeg resept på metformin og provera. Etter og ha gått på provera en uke,kom mensen og nå skal jeg teste om jeg får el om ca to uker, spennende Så i Mai skal jeg begynne på Grete Roede kurs for å prøve å gå ned litt i vekt og jeg har begynt å trene zumba fitness Håper alt snart kan gå i orden, for både jeg og typen har veldig lyst på barn, og legen på IVF klinikken sa at eggene mine var modne og lå bare å ventet på å klikke ut =) Fikk også beskjed om at jeg har like stor sjanse som friske kvinner til å få barn bare jeg får mensen og el først Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186434-min-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 5. mai 2011 #2 Del Skrevet 5. mai 2011 Velkommen til oss! Og lykke til med prøvingen. Virker som du er fast bestemt på å klare dette, så dette skal nok gå bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186434-min-historie/#findComment-143198206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshine 88 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2011 Tusen takk for velkomsten =) Ja dette er jeg absolutt positiv til og skal klare vettu=) Håper dere andre også går med positive tanker og lykke til til dere som prøver ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186434-min-historie/#findComment-143198647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippo og jakten på el... Skrevet 6. mai 2011 #4 Del Skrevet 6. mai 2011 Masse lykke til!!! 5% vektreduskjon skal visst være nok Håper spiren sitter snart <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143186434-min-historie/#findComment-143202376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå