Gå til innhold

Et gammelt og uvanlig jentenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjenner har gitt sin datter navnet Leanda. Dette er oppkalling etter barnet sin oldemor. Det er et gammelt og veldig uvanlig jentenavn. Da jeg søkte på ssb. Fikk jeg opp at 3,2,1, eller 0 heter dette, og det er jo veldig gøy! :-)

Jeg synes Leanda var veldig fint, og stas med oppkalling! Liker at dette er et gammelt navn som ikke er mye brukt, og klangen er fin. Fint både skrevet og uttalt.

Hva synes dere? Har dere lignende navn? Altså gamle og svært uvanlige jentenavn? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arinda er også et slikt uvanlig navn 3,2,1 eller 0 som heter dette. Jeg kjenner en gammel dame som heter Arinda. :-)

Skrevet

Anora.

Sist jeg så etter var det vel 5 el. 6 som heter det nå. Både Nora og Anora er opprindelig kortformer av "Honoria", men Anora er nesten blitt glemt.... Litt trist synes jeg. Kjempefint.

Skrevet

Anora hadde jeg ikke hørt før seg så det her inne, sikkert du som har skrevet det :) Synes det minner meg litt for mye om Angora, men absolutt ikke stygt.

Hva synes du om Leanda?

Skrevet

Noen som vil si sin mening angående navnet Leanda?

Og Arinda?

Skrevet

Leanda er fint. Kan ligne litt på Leander, men absolutt fint. :)

Arinda synes jeg ikke klinger helt så fint. Er det en form av Arin tro?

Skrevet

Hørt Leanna før som jo er veldig likt, Leanda er penere, men jeg liker ikke noen av dem så veldig godt egentlig.

Arinda tror jeg jeg liker:)

Iverine er norrønt og en form av Ivar, det har vel aldri vært vanlig, men det var jo noen som het det for 100 år siden og før det. I 2006 var det 1 som het dette, kanskje ingen i dag. Jeg synes navnet er nydelig.

Skrevet

hmm, det vet jeg ikke, godt mulig det er det :-)

Skrevet

Leanna var også fint, litt mykere klang. Er det et gammelt navn?

Iverine har litt skarp klang synes jeg, men det er stilig!

Skrevet

Det er jo ikke et jentenavn da, men jeg kom i tanke om guttenavnet Nepomuk.

Jeg kunne aldrig ha brukt det på gutten min selv, men på et eller annet plan er det navn utrolig stilig og iørefallende.....

Skrevet

Oj, det var spesielt! Får ikke håpe det er mange som heter det, hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...