Vimemor Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Da jeg var på kontroll på termin (hos jordmor) sjekket hun modning og strippet meg i tillegg til det vanlige som blodtrykk ol. Skal på overtidskontroll hos lege i morgen, -6 dager over termin. Jeg vet at det er forskjellig fra plass til plass, men hva er deres erfaringer? Sjekker hun meg innvendig, evt sender meg til sjekk på føden ? Her i Kristiansand blir man vanligvis ikke satt igang før dag -10 over termin. Er såå spent på hva jeg kan forvente av morgendagen.
Trultetryne Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Jeg hører ikke til her inne, men svarer allikevel Da jeg var på overtidskontroll, skulle jeg møte på gyn. poliklinikk på sykehuset. Da vi kom dit ble vi først sendt på føden for ctg registrering. Lå med den ca en halvtime. Etterpå måtte jeg tilbake til gyn. pol. hvor jeg ble jeg undersøkt nedentil av lege, og hun tok en ultralyd. Så kom det enda en lege og så på ultralyden. De bestemte seg ganske kjapt for at de ville sette i gang fødselen umiddelbart pga lite fostervann. Så da var det tilbake til føden, hvor jeg fikk en modningstablett, og 18 timer senere hadde jeg jenta mi i armene Jeg var 10 dager over termin da jeg var på kontroll, og dette var i Førde.
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Hei, Jeg var på 2 overtidskontr sist, KK Bergen, satt også som hun over beskriver, og tok sparketest på et rom med flere overtidsventende mammaer med stoore mager.. og på den siste kontr fikk jeg innvendig ul. og ble strippet, da13 dg over. Jeg var ikke moden fikk jeg vite begge ,til min skuffelse selvsagt, og hadde ikke mulighet til å påvirke igangsetting uansett hvor mye jeg ønsket dette. Lykke til til deg, som snart har babyen din hos deg:)
otro tesoro Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Har akkurat vært gjennom den biten i Kr.sand:) Hadde kontroll 11 dager over termin, det er det som er praksis for igangsetting her. Satt først på registrering, barnets hjerterytme og evt rier. Så videre til lege med ultralyd og sjekk av modning/åpning. Jeg hadde bare 2cm åpning og livmorhalse var fortsatt litt stram. Legen bestemte allikevel at jeg skulle settes i gang. Men, jordmødrene ville vente og se om det skjedde av seg selv.. hadde jevne rier hele dagen og kvelden uten at det skjedde noe mer, og fikk beskjed om å legge meg og hvile?! Det ble ikke så lett og riene tok seg opp på natta. Neste morran hadde jeg skikkelige rier men ikke så tette. Ble lagt på fødestue og ventet på lege. Ny sjekk og bare 3 cm åpning. Vannet ble tatt og to timer senere, hadde jeg en nydelig, velskapt Teodor på magen:) Oi, ser at du hadde kontroll i dag:) da blir det jo spennende å se hva som skjer!! Lykke til!
Vimemor Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2011 HI her. Var på kontroll hos legen min idag -6 dager over termin. Det var som en helt ordinær kontroll og hun sjekket ikke engang modning. MEN hun klarte å trumfe igjennom en overtidskontroll på sykehuset. Så da regner jeg med at det blir en litt mer omfattende sjekk. Jordmor ringte meg tidligere idag for å høre hvordan det hadde gått, å sa at om jeg ikke klarte å falle til ro så måtte jeg gjerne komme ned til henne så hun kunne strippe meg og sjekke åpning igjen imorgen. Jeg har verdens mest fantastiske jordmor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå