Gå til innhold

Vemodig med bare en uke igjen av svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk time til keisersnitt pga foranliggende morkake og fikk dermed forkortet svangerskapet med 2 uker. nå føler jeg at jeg blir snytt for fødselen og 2 uker av svangerskapet. noe jeg faktisk syntes er ganske trist. selv om de 2 siste ukene er de værste og fødselen kansje ikke er noe man vil savne, så vil jeg alikevel ikke gå glipp av det. det er jo endel av spenningen ved å gå gravid det å vente på at noe skal skje, vet ikke hva som vil skje men noe kommer til å skje og man er så klar for det. nå har jeg bare en dato å gå etter. Noe så kjedelig.... Så til dere som vurderer å velge keisersnitt frivillig: Dere vet ikke hva dere velger bort,fødselen er noe magisk man ikke vil gå glipp av etter 9 mnd slit :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner litt hva du mener (selv om jeg aldri har vært borti eller skal ha KS). Men det er noe med den allller siste tiden hvor en ikke veit hva som skjer, når det vil skje. Mange lurer på hvordan det gåååår, og hvordan fooooormen eeer og hvordan føøøødselen bleee osv osv ;)

Ikke minst fødselopplevelsen. Som sammenliknes med både venninner og med tidligere erfaringer selv.

Dette er mine siste uker. Så jeg tviholder på dagene så mye jeg kan ;)

Alt kan skje. Men selv om du har planlagt KS kaaaaan det jo hende noe skjer innen den planlagte dagen da. Og selv om du får hasteKS, så vil det jo skje noe spenende likevel..? :) *positivpositiv* hehe ;)

Lykke til!

Skrevet

Åh- du er bare kjempeheldig som føler det slik!!!

For meg derimot, er det stikk motsatt.., blir igangsatt 3u før termin, dvs.om 13 dager- JIPPI!!!

Vi har alle ulike svangerskap, mitt har vært veldig vanskelig...

Likevel- du satt noen tanker isving, for den laaange reisen er snart over, og akkurat DET er litt vemodig:)

Trist for deg du må føde på en annen måte enn du hadde lyst til og sikkert planlagt, jeg ønsker deg masse lykke til!!

Jeg tror også at keisersnitt er en flott måte å få ut barnet på, iallefall når det er planlagt:)

STOR KLEM

Skrevet

Hadde aldri valgt ks frivillig, ikke alltid en har mulighet til å føde vaginalt da. Jeg er veldig glad at morkaken trakk seg godt opp, så nå kan jeg puste lettet ut.

Mulig jeg blir satt i gang 2 uker før termin, uten å være lei meg for det. Det tar på fysisk og psykisk å gå rundt med så sterke smerter i store deler av svangerskapet. Kanskje greit å ha en dato og å forholde seg til HI? Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hei, kan dere som har det, si noe om dette med foranliggende morkake?

Hvordan vet dere om den har trukket seg opp/ el ikke?

Fått noe ekstra oppfølging?

Lå den såpass foran for dere at det er fare ved normal fødsel?

På min rutineul lå morkaken foran, men jeg har ikke tenkt noe mer på det eller hørt noe mer om det på noen måte.. har bare vært på den ul.

Takknemmelig for svar.

mvh

Skrevet

er livredd for å ende opp med keisersnitt, skal ha normal fødsel :)

en jeg er pingle når det kommer til sykehusting, så jeg feiger ut på det meste :)

Skrevet

Jeg HADDE foranliggende morkake. Dette oppdaget de på den ordinære UL i uke 18. Fikk da time til ny UL ca 10 uker seinere for å sjekke om den hadde trukket seg opp. Det er viktig å få dette kontrollert da de må vite om du faktisk kan føde vaginalt. Min lå såpass langt nede at jeg ikke kunne føde, men trakk seg opp med 3,5 cm så nå er KS utelukket :)

Er du sikker på at morkaken lå foran åpningen og ikke foran på magen?? Du bør absolutt få en til UL for å bekrefte/avkrefte.

Skrevet

Takk for svar:)

Regner med jeg har morkaken foran på magen og at dette ikke har betydninger for fødsel da, skal spørre fastlegen v neste kontroll så jeg er helt sikker.

Har ikke erfaringer med dette. Så måtte bare høre med dere, da jeg leste om det her:)

mvh

Skrevet

Er forskjell på å ha morkaka framfor åpning enn å ha den på framre vegg :)

hadde den vært framfor åpning ville du fått time til ny ul rundt uke 32 for å sjekke om den har trukket seg godt nok opp til å føde vaginalt. Så går sterkt ut ifra at din morkake bare ligger på framre vegg men ikke framfor åpning:)

lykke til me ks HI det går nok bare fint,forde om jeg forstår godt det med at det er litt vemodig at sv.skap snart er over. Bare ei uke til termin å går jo her å venter i spenning på når det skal skje å hvordan det blir. Men ønsker deg å håper du får en go fødselsopplevelse likevell:)

Skrevet

Tusen takk! det er utrolig hvor fort tiden går når man har fått barn og uanset hvor mye man føler man tar vare på å nyter tiden så føler man aldri at man gjorde det godt nok når man ser tilbake. Den tiden når barna er små går så alt for fort, og det er jo absolut den tiden i livet man vil at skal gå sakte og vare lenge. Den beste tiden i livet vil jeg si... Grip dagen! :)

Skrevet

Jeg skjønner så inderlig godt hva du mener. Dette er mitt tredje og siste svangerskap og jeg er så forberedt på å få føde på vanlig måte...alt annet kjennes så utenkelig akkurat nå. Jeg hadde også foranliggende morkake på ordinær ultralyd, og om 3 uker får jeg vite om den fortsatt ligger foran...er virkelig nervøs og håper indelig jeg får klarsignal da. :) Fødselen er jo en opplevelse jeg ikke vil gå glipp av, så det vil nok føles som at jeg blir frarøvet noe viktig om jeg må ha KS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...