Gå til innhold

2 uker gamle Sofia er så tett i nesa, stakkars...kan det være grunne til at hun plutselig har begynt å gulpe masse å?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 6 dager siden ble hun veldig surklete i nesa og det vedvarer enda. Saltvannsdråper og nesesuger hjelper noe. Hun har i samme tidsperiode begynt å gulpe masse...av og til virker det tilåmed som om hun kaster opp - altså med brekninger. Kan det ha sammenheng med den tette nesa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan det. Er jo bare å føle på det selv når du brekker deg og evnt kaster opp- det kommer gjerne noe ut nesa også. Og med de trange gangene som er i babynesen, så skal det ikke mye til for at det blir tett. Og da er det ikke lett å puste.

Prøv å la babyen ta pauser i spisingen, og rape henne godt.

Selv slet minsta mi med mye gulping i mange måneder, men la godt på seg så det var ingen fare. Følg med på vekten, den er en god indikator om det er for mye gulping:) Hun var også konstant tett, og brukte MYE saltvannsdråper og nesesug. Bare vær obs på at jo oftere du bruker nesesugeren, jo mer slim vil produseres som vil ut gjennom nesen. Vi hadde en heftig periode her da nesesugeren skulle "seponeres" (kuttes ut)- men det gikk bra. Var legen som bad oss kutte ut den. Nå trenger vi den kanskje bare en gang i uka, i forhold til den verste perioden da den var fremme 6-7 ganger i døgnet.

Skrevet

Drypp morsmelk i nesa på jenta di :) det hjelper på gutten min når han blir tett :)

Skrevet

På vesla mi ble hun bare tettere hvis jeg prøvde mm (det ble helt seigt inni der, og enda verre å få ut). Men alle har sine erfaringer :)

Skrevet

Hadde akkurat samme problemet med gutten min så ca. 10 minutter før hvert måltid brukte vi salvanndråper + at jeg brukte nesesug hver morgen og kveld. Det hjalp heldigvis og han ble bedre etterhvert, men det var et par måltider absolutt alt han hadde drukket kom opp igjen og det virket som han kastet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...