Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Det er så utrolig mange som skriver feil. "Jeg å mamma skal..." for å ta et eksempel... Det heter OG, å skal stå foran et VERB! Jeg blir rett og slett sjokkert når jeg ser folk som er LÆRERE skrive feil på Facebook blant annet. Ja det er jo NOE å irritere seg over, men ja, jeg gjør det!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 helt enig!Skulle tro voksne folk visste forskjell på å og og!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Enig! Dette er noe de aller fleste burde kunne. Leste forresten på bf tidligere i dag at ei dame skrev om sønnen som skulle komformeres.
lille frø, mor til to Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Å og OG-regelen er det de færreste som behersker her til lands. Det er ikke alltid slik at det er Å- foran verbet. Vi har sammenbindingsregel også.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Hun liker å hoppe og danse. Her er det to verb bundet sammen av "og". Det skal ikke være "å" begge steder. "Å" er infinnitivsmerke og skal bare brukes forran et verb i infinnitiv. "Og" er et bindeord som står mellom to likeverdige ord eller settningsdeler. Det kan også være verb.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Kan du ikke heller rette opp i dine egne skrivefeil før du klager på andres feil? Du mangler en del komma i setninger og facebook skal da ikke ha en stor F. Hilsen norsklærer på 8.trinn.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Hvorfor skal ikke Facebook ha stor F? Er det ikke et egennavn?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 det skal det vell det!Facebook:) du mangler visst også komma BTW;)Lærere...... HI
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Det er altfor mange skrivefeil på sånne forum til at jeg orker å engasjere meg i det.... Halvparten skylder på dysleksi,,,, da får en litt feil syn på hva slags folk som henger på DIB...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #12 Skrevet 1. mai 2011 Sikkert lettere å lære seg at det skal være mellomrom etter punktsetting, enn å lære forskjellen på å og og...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Mange som skriver på dialekt også :-) her på denne siden av Vestlandet bruker vi å som og. Dette er ikke en norsktime. Så lenge folk forstår hva det står ser jeg ikke no problem i noe skrive feil. Vi har vell litt viktigere ting å diskutere her? :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #14 Skrevet 1. mai 2011 Å dette var jo også noe å henge seg opp i hi. D er så teit og henge seg opp i hvordan folk skriver her inne. Jeg er ikke så opptatt av og skrive rett her inne, mens i andre situvasjoner kan jeg tenke mye på det å. Har mest lysst og kaste inn honklet og gi meg her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå