Gå til innhold

Har så lyst å sy noe. Symaskin kjøpt, men hvor begynner jeg? Hjelp meg litt igang. :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen ideer og liten peiling, egentlig. Men sydde en del i tidlig ungdom, så vet jeg får det greit til. Sydde kjoler til dukker, og til lillesøstera mi.

Noen som har tips til morsomme ting man kan sy? Pynteting? Bamser?

Har tenkt litt på å sy halstørkler/smekker til ungen, og kanskje også tørkle til hunden til foreldrene mine. Men hva annet kan jeg lage?

Om noen har link til gode nettsider med ideer og forklaringer til hvordan man lager ting så blir jeg kjempeglad! :)

Fortsetter under...

Skrevet

registrer deg på sykroken.net.

Fantastisk forum med utrolig hjelpsomme damer - og menn.

Steg for steg-veiledninger med bidler, oppskrifter, tips og råd :)

Skrevet

Takker og bukker!

I registreringen står det:

Hvis du ble henvist av et eksisterende medlem av Sykroken - de syglades interaktive sykafe, skriv inn brukernavnet her.

Så...har du noe brukernavn? xD

Skrevet

ser ikke svarene... prøv igjen... :)

Skrevet

Vet ikke om du har gutt eller jente, men selekjole i fleece er veldig enkelt å sy i hvertfall. Fleece er et enkelt stoff å jobbe med, og billig, så det er fint å starte med det.

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp boka Sikk sakk av may britt langhelle. Den anbefales veldig! Undertittel: sy barneklær av brukte voksenklær.

Da kan du sy av ting du allerede har i hus. Jeg har nettopp sydd en short til datteren min av en skjorte jeg hadde hengende i skapet. Gleder meg til å ta den på ho til sommeren!

Kjempefin bok, enkle oppskrifter og gode forklaringer. Vel verdt pengene:)

FInnes sikkert også på biblioteket hvis de har fått den inn (er ganske ny bok)

Annonse

Skrevet

Spennende! Det skal jeg sjekke opp. Takk. :)

Jeg har gutt, så kjole blir det ikke, men bukser kan vel ikke være mye værre å sy?

Skrevet

Det er ikke vanskelig å sy bukser/shorts, nei. Den shortsen jeg sydde var kjempeenkel, og mønsteret kan lett gjøres lengre så det blir en bukse istedet. To buksebein som sys sammen midt foran og bak på magen/rumpa, i skrittet og på innsiden av buksebeine. Så sydde jeg løpegang i livet og på beina og tredde i strikk. Voila - liten, baggy bukse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...