romsa Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Vi har kjøpt solskjerm "Zunblock" på Barnevognhuset i Oslo, tror den kostet rundt 270,-. Har brukt den på reisetrille og synes den er helt super! Veldig fleksibel ift hvor lite/mye skygge en trenger, enkel å montere og bruke. Solbeskyttelse faktor 50. Løp og kjøp! (har ikke prøvd med parasol selvl, men flere venninner har gått over til solskjerm pga denne er mer praktisk)
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 helt klart solskjerm! Parasoll blir man bare irritert av å flytte på hele tiden. http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/dagens-kupp.html http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/ull-er-ikke-tull-i-spania.html jeg har kjøpt en som kan klipses på og som fungerer fint og som både kan klipses på vogna og på bilstolen. I tillegg har jeg bestilt en annen som er mere solid og som jeg gleder meg til å få. Begge har solfaktor 50.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Jeg syntes parasoll er best, brukte det til eldste å skal kjøpe en ny nå til minsten Den er også solfaktor 50 i.
Lykkemin Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2011 tusen takk ser solskjermene er billigere og i tillegg til å se mer praktisk ut.. er samboern som synes paraply må være mye bedre, men får prøve og si det motsatte.. går solskjermen slik at den dekker beina deres? costamummy&mini bamsen: ser du bruker solfaktor 50, er det vanlig i spania? her i norge får man råd om å bruke faktor 30 til barn under 1 år da faktor 50 gjør at huden deres ikke puster.
Alt-er-mulig Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Hei Definitivt solskjerm. Hatt det helt siden dypvognen og nå er han 10 mnd. Funker hele året og dekker mye mer enn en vinglete liten parasoll. Jeg kjøpte min på lilleprinsen.no! Vi kommer akkurat hjem fra Spania og brukte kun 30 i faktor nettop pga det du sier med at huden ikke puster. Funket kjempefint, smurte bare flere ganger om dagen og han ble ikke brent i det hele tatt:-)
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 den kremen han bruker er ikke vannfast og dermed ikke klissete eller fet. den er fra apoteket og er den som blir anbefalt til babyer her nede. Nå er han jo så liten at han ikke ligger i sola, så blir jo bare smurt på de steder hvor han ikke har klær på.
Lykkemin Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2011 ja jeg skal jo ha han i skyggen og når vi bader med han så har han uv-drakt og caps, men tenkte smøre han inn uansett. Har selv slitt med føflekker som har måtte fjernes så er livredd den sola på den sarte huden hans. Smører han med 30 i ansiktet her hjemme og jeg smører dere inn håndleddene deres? tenker da mest på at min lille prins konstant putter de inn i munnen og det er kanskje ikke så bra at han slikker opp kremen. leste innlegget ditt ang vaksiner, snedig at ting er såpass ulikt. synes jo liksom at spania-norge er litt som sverige-norge..hehe..
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 hei, tror kikhoste må være utbredt her nede hvertfall :/ Men interessant å se forskjeller fra land til land, hva som blir anbefalt osv Jeg smører ikke hendene hans da de er i munnen på han hele tiden og da slikker han det jo bare av igjen. Forsøker så godt jeg kan å holde han unna sola enn så lenge, derfor alle disse solskjermene Som deg så er jeg redd for å utsette den sarte huden hans for for mye sol. Pappan hans har veldig lys hus og blir lett solbrent, så hvis han har arvet hans hud, så får han nok mange små føflekker/fregner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå