Ellois Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Oi, oi! Da rundet man plutselig 28+1 og er ferdig med 2. trimester og hopper over i 3. trimester... allerede. Tiden har gått aaaaltfor fort! Jeg er ikke riktig klar for å bli mamma enda og koser meg virkelig med å gå rundt som en liten (stor?) rugemaskin, klappe på magen, kjenne liv hver dag og tenke på hvilket under det er som er befinner seg inni der. I drøye 6 måneder nå har det jo bare vært Knøttet og meg, men når han/hun kommer ut må jeg jo dele på underet... ;-D Mitt 2. trimester gikk omtrent like knirkefritt som mitt 1. Jeg har vært griseheldig hele veien, med ikke noe kvalme i hele 1. trimester eller noe. Bare noen kiloer som kom litt fort på.... De eneste plagene jeg har hatt i 2. trimester er: - Halsbrann, som kommer og går. Forårsaker litt kvalme, men passer på å ha LoveHearts i veska og knasker i vei. Hjelper faktisk veldig! - Svangerskapskløe på magen og utslett som klødde som heia. Måtte ta en ekstra blodprøve for å forsikre meg om at det ikke var den mer farlige typen svangerskapskløe. Det var det ikke. Så smurte på hydrokortison i 5 dager og gikk deretter over til Locobase Repair (ganske fet krem fra apoteket). Poff! Så var alt utslett og kløe borte, magen er myk som en baby-rumpe og ingen strekkmerker heller, foreløpig. - Hovne legger og ankler. Men var på Medicus Plesner og kjøpte kompressjonsstrømper, så nå er de tilbake til sin normale size. Deilig! Så alt-i-alt synes jeg at jeg fortsatt har vært utrolig heldig! Selv om kiloene renner på her. Er oppe i 13 kilo pluss nå. Merker at alt blir tyngre, men sliter heldigvis verken med bekkenet eller rygg. Trener ikke noe lenger, men passer på å gå en tur hver dag og holde meg i aktivitet. Jobber fortsatt 100% og har tenkt til det ut mai i alle fall. Så får vi se hvordan juni blir. (Har termin 24. juli og må ut i permisjon senest 1. juli.) Så langt tror jeg i alle fall at jeg bare har hatt godt av å jobbe fulltid. Ha rutiner i hverdagen, sosialisere meg litt, tenke på litt andre ting enn at jeg gravid og benytte meg av det faktum at jeg er så frisk som jeg faktisk er. Da tror jeg at man holder seg frisk lenger også. Likevel, helt crazy shit å tenkte på at jeg er ferdig med to tredjedeler av svangerskapet allerede! :-O Gleder meg jo til Knøttet kommer, men nyter virkelig det å gå gravid også. Har jo aldri gjort dette her før og det blir neppe noen nr. 2 (pga. alder og diverse), så må jo nyte det, så lenge det varer! :-) Så takk for meg - og lykke til videre til alle dere andre damene! :-) Nyt våren!! Og ses over i 3. trimester!
zassy☆ Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Gratulerer med fullført 2. tri og lykke til videre, høres ut som du har hatt et drømmesvangerskap hittil, så flott! kos deg videre Morsomt å lese om hvordan du har hatt og har det Gleder meg til jeg følger etter, er jo "bare" 7 uker til, men går nok fortere enn man tror På gjensyn :-D
Ellois Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2011 Takk for det! :-) Ja, 2. trimester gikk unna i en fei. Mye fortere enn 1. trimester!
paper Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Heisann) Velkommen til 3.tri! Må le litt, der vil du nemlig akkurat nå om dagen se at vi aller fleste er fødeklare og at det stort sett er det det går i.... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå