Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urghh! Er i uke 31 i morgen og synes jeg fikk vann i kroppen tidlig denne gangen.

Har hatt det i mange uker allerede, men den siste uka synes jeg det gjør vondt. Hudfargen blir helt annerledes og jeg ser ikke ut... 9 uker igjen, og varmen har ikke begynt enda..

Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt ødem 1 i legger og ankler i noen uker allerede, men ganske av og på. I uke 28 kom det for fullt og jeg gikk opp til 2 i ødem og det så helt ille ut. Men fikk tak i kompressjonsstrømper og de hjalp! Håper bare de fortsetter å hjelpe... for tømmerstokklegger er verken særlig behagelig eller lekkert å se på.

Er i uke 29 nå (og førstegangs i 3. trimester! yay!). Men smågruer også litt for smellheit sommer og masse vann i kroppen.... :-S

Skrevet

Ødem på rundt 1- 2 siden uke 28, men nå denne uka (35) har det kommet mer og mer. Litt pga varme sikkert, og litt fordi jeg har vært så fysen på salt mat. Gleder meg til å kunne ha på meg skoa mine igjen, nå ser det ut som varmen gir seg litt, og da blir slippersene mine litt i kaldeste laget tror jeg. Men regner med vannet blir i kroppen sammen med ungen til den er ute.

Skrevet

Har kommet nå siste uken, dvs fra 38+0, er nå 38+5. Myye vann, blir store groper i leggene om jeg trykker, og de varer lenge. Elefantbein, og det var virkelig ikke noe for en uke siden... Fikk det i forrige svangerskap også på slutten...

Skrevet

Hadde null hevelser på nr. 1 og nr. 2. Nå er jeg i uke 28 på nr.3, og har enda ikke fått noe vann i kroppen... *krysser fingrene*

Skrevet

Veide meg i går morges da kroppen var "uthvilt",og en gang senere på ettermiddagen da jeg kjente at vannet begynte å gjøre seg gjeldende.

Utgjorde en forskjell på over 4 kg, og det kan vel umulig være bare pga mat og drikke.... hjelpes.

Skrevet

Har ikke fått så mye vann i kroppen enda, men kjenner at ringene strammer litt, spesielt på morgenen. Så fingrene har fått det litt:) Husker det var sånn sist også, uten at resten av kroppen ble full av vann. Prøver å holde meg i bevegelse og ligge unna salt mat, så jeg slipper å se mer "oppfylt" ut enn jeg er;)

Skrevet

...er i uke 28 by the way.

Skrevet

Smyger meg inn fra 2dre "klassen"

19uker her å masse vann. En kollega av meg så det før meg :/ Å det kan jeg se på vekta daglig, varierer 2-3 kg fra tidlig til sent på dag.

Sist kom det rundt uke 34-35 å da var det knall varm sommer.

Nå om dagen drikker jeg litervis med vann, men tisser bare ut noe dl av det. Føler meg som en svamp, tørr ikke tenke hvordan dette skal ende med 4.5mnd igjen.

Skrevet

Jeg fikk vann i kroppen i går! Kom helt plutselig. Ringene måtte av med en gang og anklene forsvant i ett med leggene. Gjør vondt å tråkke på fotene.

Nå har jeg 20 dager igjen til terminen, men jeg forsøker å gjøre litt fysisk arbeid i hagen og huset for kanskje å sette igang noe litt før:)

Skrevet

Kom litt og litt for over en måned siden - er 37+2 i dag. Gikk plutselig opp i vekt. Føtter, legger, lår, hender og ansikt. Kjempegøy å gå ut blant folk nå :P Og hvorfor tror folk at det er greit å kommentere det? "jeg ser du er hoven ansiktet ditt..." "oi, du var stor". TAKK, liksom :P

Jordmor fortalte meg at en av de andre jentene som går til henne hadde blitt målt til å ha 7 liter med vann i kroppen i en undersøkelse på sykehuset, så jah... det er jammen meg ikke umulig!

Skrevet

var eldig plaget med vann i beina og kribling i beina før graviditeten, så overrasket over at det ikke meldte sin ankomst før uke 33. Merker ingenting når det er litt kjøligere,men er det varmt så kjenner jeg det med en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...