Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har født med epidural før- hvordan settes den? gjør det veldig vondt? Skjønner at andre ting er vondere, men vil bare være forberedt på hvordan dette er hvis jeg får muligheten. Stemmer det at det kun er mellom 4 og6 cm åpning man kan sette epiduralen? Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med når de kan sette mht åpning, men jeg hadde i utgangspunktet planer om å klare meg uten epidural - JM foreslo etterhvert epidural, så når jeg fikk satt hadde jeg så vondt av rier at jeg vel egentlig ikke la merke til evt smerte når de satte epiduralen.

De bedøver uansett ryggen først, slik at det du kjenner er de små stikkene med bedøvelse - og det er jo ingenting! Når legen setter epidualen kjenner du det når han setter vesken (ikke nålen men selve "bedøvelsesmiddelet") som kjøler, og det er litt merkelig følelse men ikke vondt.

Hadde ikke gruet meg til å sette selve epiduralen:)

Skrevet

Takk for svar! :))

Noen andre som vet når man kan/ ikke kan sette epidural mtp åpning? Når er det for tidlig og når er det for sent?

Skrevet

heisann :) jeg fikk epidural med nr1, denne ble satt ved 7 cm åpning. men hvilken standard dette er vet jeg ikke. jeg syntes det var kjempe vondt å få satt epidural, men det var for jeg har noen sammenvoksninger i ryggen som gjorde at anestesilegen sleit veldig med å treffe. han sa det var derfor det gjorde vondt. man blir jo bedøvet først så hva han traff vet jeg ikke. men gjevnt over tror jeg ikke folk synes dette er vondt.... og følelsen etterpå når de verste åpningsriene står på å man ikke har så vondt som uten (har født 2 stk. uten smertelindring) er det jammen verdt d :) tror jeg fridde til anestesilegen i glede når det begynte å virke :)

Skrevet

Jeg merket overhodet ingen ting da epiduralen ble satt. Spurte de om de snart skulle sette den, men da var de allerede ferdig :)

Eneste jeg tenkte på der og da var hvordan i huleste jeg skulle klare å sitte helt i ro når riene haglet på. (Man må nemlig sitte helt i ro når de setter epiduralen)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de ikke satte før det var 3 cm åpning, og så langt kom aldri jeg, endte i hasteks på 0,5 cm. Venninna mi fikk på 9 cm, vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...