Gå til innhold

Hjelp, trenger slutte røyke tips i forbindelse med mageplastikk!!

Anbefalte innlegg

Hei:) Etter to barn med KS, har jeg nå fått time til mageplastikk, men må da slutte å røyke minst to uker før, og to uker etter, og er sååå umotivert.. Klarte ikke å slutte med nr 1 (graviditet) men med nr to, og var røykfri i nesten to år, så begynte jeg på at.. Noe så innmari dumt, for dette er så tøft å gå igjennom igjen. Noen som har tatt operasjonen før?? Hvorfor får man beskjed om å slutte å røyke før mageplastikk og ikke før ett KS?? Er litt slik jeg tenker, kanskje det er derfor det er så innmari vanskelig.. Også tenker jeg, han ser jo ikke om jeg fortsatt røyker o.s.v. Han sa det var pga blodet trengte mest mulig oksygen. Veit jeg er tverrsynt, og i det minste skal/burde tenke på de to barna mine. Men, men.... (er det ikke slik det er, alltid en unnskyldning:))

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Joho, fire dager tl perasjon, og jeg er røykfri, når jeg skal op+erere har jeg vært røykfri i 15dager, 1 dag mere enn jeg MÅ. :) Jeg syns ikke det har gått så ille, og håper egentlig at jeg klarer å la være etter operasjon også, og bare ta en i helgen eller noe:)

• 2 måneder senere...

lot være å røyke et par dager før inngrepet men lot konsekvent være i var det 10 eller 12 dager etter, mtp helingen og arr dannelsen. gikk greit da de smertestillende "slo meg ganske ut", og rett og slett fordi røyken er mye mindre viktig enn resultatet av en såpass stor (og dyr!) operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...