Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby, født 22.3.11.. Hun gulper endel.. det jeg lurer på er om hun får i seg for lite mat, eller om det er vanlig at man blir oftere sulten vis man gulper opp en del igjen? Spørsmålet mitt er om de kan blir fortere/oftere sulten når de gulper endel etter måltider og ofte en stund etter måltider også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre at det ser verre ut enn det er, dvs at det ikke er så mye som kommer opp. Tror ikke det stemte her, for han gulpet så mye at han han måtte spise et fullt måltid like etterpå. Hadde sikkert nok melk til trillinger :-O

Så lenge du gir henne når hun ber om det får hun ikke for lite, men ville fulgt godt med vekten hennes. Vi veide vår ca en gang i uka i lang tid pga all gulpingen. Trengte kanskje ikke så ofte men syns det var litt greit så vi slapp å bekymre oss :)

Skrevet

Synes det er vanskelig å svare på, for det er nok individuelt fra barn til barn. Sønnen min har gulpet ekstremt mye, noen ganger har det virket som at hele måltidet har kommet opp igjen rett etter amming. Han har likevel ikke virket mer sulten. Det de sier på helsestasjonen, er at så lenge han legger på seg, så er det bare overskudd som kommer opp.

Jeg vil si at så lenge babyen din ikke skriker etter mat rett etter måltidet, så trenger du ikke fylle på mer. Når de er så små, så spiser de ganske ofte og kanskje uregelmessig uansett, så jeg hadde bare ventet til neste måltid med å gi mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...