shiepo og magetrollet<3 Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Da jeg var 5 dager gammel ble jeg operert i india for en cyste høyre eggstokk. (er adoptert) Og hadde litt problemer med en ny cyste da jeg var 14 år som da ble operert her i Norge. De sa da at den høyre eggstokken var skadet etter inngrepet i India. Jeg dro på ultralyd et par uker etter at jeg ble operert her i Norge, hvor de sa at de ikke kunne finne den venstre eggstokken min. Det var noe jeg ikke la stort i da, ettersom jeg ikke hadde tenkt så veldig mye på det og skulle ha barn da. Jeg har regelmessig mens, og får eggløsnings slim 14 dager etter sist mens hver mnd. Er det noen som har erfaringer eller hørt noen historier om noe lignende? Har en grandtante som ble gravid med en kvart eggstokk, på den naturlige måten, men jeg og sambo har nå kommet til stykket hvor vi virkelig vil prøve og få et barn.Men jeg vet ikke helt hva jeg bør forvente meg. Er det i det hele tatt noen sjangs for at jeg kan bli gravid?
Lillemor&gjengen Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Hei:-) Høres ut som du har en liten ekstra utfordring, men har ikke noen erfaring med hva du kan forvente deg. Men sånn logisk sett så tenker jeg at det første du kan gjøre på egenhånd og det logiske stedet og starte må være å få sjekket om du faktisk har eggløsning. Dette kan du sjekke helt selv i første omgang, trenger ikke gå til legen. Ved å måle basal temperaturen din - bbt(basal body temperature) i kombinasjon med eggløsningtester. Alt du trenger er et febertermometer med to desimaler og vanlige EL tester. Begge disse kan du f.eks få kjøpt billig her : www.Billige-tester.no Temperaturen måler du hver morgen FØR du står opp og har begynt å bevege deg. Saken er nemlig den at basaltempen i kroppen din stiger med 0,5 grader etter at egget har sluppet. Ideelt sett skal man visst måle i skjeden, men jeg gjør ikke det. Måler i munnen- under tunga i stedet. Og jeg får registrert EL hver gang. Hver dag legger jeg temperaturen inn i et skjema på www.fertilityfriend.no sammen med utslag på EL tester og andre symptomer, og så forteller programmet meg når EL var - når jeg er mest fruktbar osv. Basic-funksjonen på fertilityfriend er helt grAtis. Så hvis du får registrert EL på denne mnd så tenker jeg at du skulle ha en grei sjanse på å få dette til uten hjelp. Men understreker at dette er min logiske ressonering bare altså.... Vil anbefale deg http://pernille.info for prøver-info. Lykke til! Håper vi får følge deg her:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå