Ante:) Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Vi har begynnt med nattavvenning med vårt 6mnd gamle barn. vi fikk anbefalt dette fra helsesøster da jeg begynner å bli veeeldig sliten av nattammingen og jenta spiser nok mat på dagen. Startet for tre netter siden. Første natten våknet hun to ganger og var våken i 45min hver gang. Gråt bare et par minutter tilsammen. Det er far som gjør dette, (jeg ligger på annet rom så hun ikke skal kjenne lukten av meg eller se meg). Vi ble veldig overrasket over hvor greit det gikk. Meeeen.. natten etter gråter hun litt mer og våkner 4 ganger. Det tar lengre tid før hun sovner igjen etter hver oppvåkning og er urolig. Det samme gjelden den neste natten. Jeg begynner selvfølgelig å lure på om vi gjør det rette. Det virker jo som om hun bare blir mer og mer urolig. Det skal sies at faren tar henne opp og koser med henne til hun sovner igjen (istede for pupp). Det er på ingen måte noen gråtekur. Når hun våkner på morgenen i 6-7 tiden leker hun og koser seg helt til hun ser meg, da gråter hun for å si i fra at hun er sulten. Vi tolker det derfor som at hun ikke trenger mat på natten. Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd at barnet blir mer urolig etterhvert i nattavvenningen eller ikke. Ønsker mange synspunkter.
Blåbærmuffins Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Her gikk egentlig nattavvenningen ganske greit, men vi gjorde det på en litt annen måte. Vi måtte kutte ut nattammingen da han var 7 mnd fordi han tilslutt spiste mer på natta enn på dagen
Blåbærmuffins Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 var ikke helt ferdig med innlegget mitt... (kom en liten og trykte litt her ) Som sagt kuttet vi pga han spiste mer på natta enn på dagen og alle disse måltidene forskjøv han til dagtid. Hadde trodd jeg måtte slutte å amme siden han ikke tok pupp på dagen men sånn ble det ikke. Det tok allikevel flere uker før han sov over de faste spisetidene sine. Tror kanskje ikke det er så lurt å ta henne opp, blir fort en vane. Vi har alltid trøstet sønnen vår i senga (selvsagt har vi tatt han opp om han var helt i fra seg..). Han er iallfall vant til at vi kommer med en gang om han gråter, men ellers skjer det fint lite. Vi bare putter inn smokken og går ut. Holder på sånn til han sovner igjen. Tror motivasjonen for å styre på natta forsvinner litt da
Ante:) Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2011 Tuen takk for svar:) Det hørest veldig fornuftig ut å ikke ta henne opp så mye. Det skal vi prøve, åsså bestemmte vi netop legge henne på eget rom. Helsesøster sa at det kom til å ta en helg eller litt mer enn en helg før hun var avvent, men skjønner nå at det kan ta mye lengre tid:) Ja, å grunnen til at jeg er så sliten av å stå opp er fordi hun flyttet ammemåltidene til natten og kuttet det ut på dagen (hadde liksom ikke tid til å spise så mye på dagtid:) hehe:) Merker at hun spiser mer på dagen nå som hun ikke får mat på natten lengre. Hvordan er det å stå opp så opp for å gi smokk når han våkner? Tenker vi får prøve å motivere oss til å gjøre det i stede for å ha henne på rommet hos oss, selv om det blir mye vandring på natten.
Blåbærmuffins Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Gutten vår fikk eget rom da han var tre mnd så vi var jo vant til å gå dit (naborommet). Husker vi måtte inn ekstremt ofte en stund før han lærte seg å finne smokken selv. Vurderte nesten å venne han av med smokk og for det ble så slitsomt for oss, men plutselig lærte han å finne den selv og da gikk det mye bedre. Har nattlampe der inne så han ser litt Neste steg på å sove hele natta var at vi kuttet ut babysitteren som vi hadde i tillegg til at han lå på rommet ved siden av. På den måten våknet ik|ke vi |ved det mins
Blåbærmuffins Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 hehe... noen greier IKKE å holde fingrene unna tastaturet mitt!! ..på den måten våknet ikke vi ved det minste pip og han fikk mulighet til å sovne av seg selv igjen uten at vi gikk inn og forstyrret han. Fra før av løp vi inn med en gang for vi var så redd for at han skulle våkne mer til, men tror nok heller det virket mot sin hensikt
Ante:) Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2011 Takkerså mye igjen:) Nå har vi flyttet sengen og vasket barnerommet. Belager oss på en del vandring mellom rommene på natten en liten stund fremover, men det går fint:) Er veldig spennt på hvordan dette går:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå