mamma til lillingen Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Etter at vi begynte med grøt og middag har snuppa plagdes veldig med hard mage. Hun liker ikke vann, så har hatt bittelitt sukker i, men det mente HS jeg ikke burde gjøre. Men hun vil altså ikke drikke vann i det hele tatt. Ergo blir magen hard. Har prøvd med kaldt vann fra springen (HS sa det var helt ok), avkjølt kokt vann, varmt kokt vann. Ingenting er godt nok. Har prøvd å gi henne melk etter maten, men da er hun for mett. Og HS ville ikke at jeg skulle kutte ned på matmengden for å supplere med melk, for jenta må jo lære seg å drikke vann! Tips mottas med takk!!
Ante:) Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Hei! Hva gir du vann fra? Jenta mi tar ikke tåteflaske, men drikker litt fra tutekopp. vi lot henne leke med tutekoppen en del for så å ta vann i den så hun fikk prøve å drikke litt etter litt. Nå drikker hun en litt vann fra tutekopp. Jeg var bekymret for at hun drakk for lite og spurte HS om dette. Hun sa at vi ikke skulle bekymre oss, for hun drikker når hun er tørst.(tenk på hvor godt vann er når man er skikkelig tørst, tørste er jo en av de sterkeste overlevelses mekanismene mennesket har). Jeg gir jenta MM før de fleste måltider. Hun er 6mnd forresten. hvor gammel er jenta di? Og husk det er ca 80% vann i grøten og ca 70% i middagsglass (tall fra knappen foreningen.no) For magen har jeg laget opp sviskepure og gitt henne litt før måltider og noen skjeer etter, det har fungert mye bedre en de glassene man får kjøpt. Kok opp svisker sammen med litt vann i ca 10 til 20min (til de er møre), mos deretter alt og vips! Medisin for harde mager:) Lykke til:)
kinaputten Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 her i huset liker mini vann veldig godt heldigvis, men jeg tenkte, har du prøvd å la henne holde koppen selv? Mini synes det er stor stas å drikke fra koppen, føler seg sikkert veldig stor da Eller hva med å gi litt fennikel te, det smaker naturlig søtt og så er det jo godt for magen. Eller blande litt sviskesaft i kanskje. Og så bare fortsette med å trene med å gi henne vann, så kommer det nok.
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 La henne drikke av vanlig kopp:) blir litt gris, men da får du enkelt i henne litt vann (du "heller" det jo bare inn). Funker veldig bra på vesla på snart 6 mnd. Hun vil forresten kun ha lunkent vann
mamma til lillingen Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2011 Hun er 5 mnd, så kopp blir vel i meste laget. Hun er tørst, prøver alltid å drikke badevannet, og om jeg da gir flaske med vann drikker hun et par slurker. Men bæsjen er skikkelig hard, bare perler som kommer ut (
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 da må sviskemos være tingen Mini får sviskemos hver dag, elsker det og gjør bæsjen fin og myk
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 kommer ann på, noen ganger blander jeg ca 3-4 teskjeer i grøten andre ganger får han mer hvis jeg synes bæsjen er hard. Hvis babyen ikke er vant med sviskemos holder det sikkert med et par skjeer i starten. Ga min engelske venninne et glass og hennes baby fikk skikkelig gang i sakene av 2 teskjeer
*NordNorge* Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har pittelitt malt i mme flaska.... Så får jenta mi 2-3 ts sviskemos til grøten, frokost og kvelds. Vann ja.... Har holdt på i ca 2 uker førr å få henne til å drikke vann. Prøvde lonket, varmere, kaldt og litt kaldt.... Men, nå er hun 6 mnd til helga, så tar kaldt vann fra springen å avkjøler d til romtemp. Nå drikker hun når hun er tørst. Men, som sagt, 2 uker ca , litt hver dag.... De første dagene bare rant d ut av munnvikene, men så har d gått bedre og bedre. Drikker fra samme type flaske som hun får mme fra. Mam flaske Å bæsjen har gått fra hard til passe bløt
Tamu Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Jeg gir lillemann vann mens han sover! da drikker han som bare det! Speiselt hvis han er syk og ikke får i seg mye mat, men også hvis han er hard i magen! Han har for vane å drikke mye vann da vi vente han til dette veldig tidlig, med kokt avkjølt vann.. Prøv med en sitronbit oppi f.eks? Blir en annen smak på vanne, så kan du jo gradvis kutte ned på det.. Gjorde det en periode da han streiket med vanndrikkingen.. Ellers så er det å drikke fra kopp stor stas, det har min gjort fra han var fem måneder, myyye gris men du får i dem mye mer da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå