Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert tusende innlegget om dette med måltidsrytme, og jeg vet at dette er veldig individuelt ift hvor mye barnet spiser osv, men jeg lurer for det. Er så fint å se hvordan andre gjør det!

Hva slags måltidsrytme har deres babyer på 5 mnd, hvis de har begynt med fast føde? Husker ikke helt åssen jeg gjorde det med dattra mi på 2 år, hehe.. Gutten min på 5 mnd er så glad i all slags mat, og sluker det meste. Så det er litt fort gjort å gå fort frem.. Så måltidsrytmen vår er:

mellom 05.00 og 06.30 en gang- pupp

mellom 07 og 08- grøt

mellom 09 og 10- pupp, så dupp, pupp når han våkner igjen

mellom 14 og 15- middagssmak eller noe fruktmos etterfulgt av pupp og dupp

mellom 17.30 og 19- pupp, grøt, kveldsstell og en liten attpåsup før senga.

Er det tidlig med 3 faste måltider? Er snart en mnd siden han begynte med smaksprøver. Men han virker så sulten og fornøyd med å spise, og har stort sett ikke reagert på det jeg har gitt han, så jeg lurer :) stor og god gutt som er glad i mat :)

På forhånd takk for innvendinger, erfaringer og råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at han også har 2-4 nattamminger, siden han ikke vil ha smokk og bruker meg som det....

Skrevet

Fikk beskjed av HS at vi bør prøve å innføre 3 måltider, og være nøye på det, siden jenta er ganske liten og ikke hadde lagt på seg like mye som forventa. Formiddagsgrøt, middagsglass og grøt til kvelds, så melk de andre måltidene. Snuppa har ikke så god matlyst, så det blir en del melk istedet for grøt/middag.

Skrevet

Vesla som snart er 6 mnd har denne måltidsrytmen:

180-200 ml MME ca kl 7.30

Et glass hjemmelaget middagsmos kl 11.30

180-200 ml MME kl 13.00

En porsjon grøt kl 16.00

180-200 ml MME kl 19.00

Sover hele natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...