Gå til innhold

Baby er mer sulten på natten nå ETTER at vi startet med grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker like mye på flasken hver kveld etter grøt måltidet. Har leggetid kl 19. Våkner rundt kl 23, 02,04 og 06. En gang innimellom der blir det et måltid.

Men nå lurer jeg på å tilby mat rundt kl 23 eller når det blir hun våkner, så sover hun kanskje mer sammenhengende etter dette slik hun gjorde før.

For syns det er travelt med alle disse oppvåkningene og må putte i smukken hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bare er tørst? Enkelte blir tørste av grøtmåltid på kvelden:) Prøvd med vann?

Skrevet

Her er det samme. Før sov hun fra 18-04, da ga jeg mat, men nå våkner hun allerede kl 01 eller 02. Og er lysvåken halv 7 på morran, to timer tidligere enn før :((( Men ofte sovner hun igjen på natta etter at jeg har gitt henne sutta. Skal prøve med vann som hun sier over her, da er snuppa trøtt og merker kanskje ikke hva hun drikker!

Skrevet

prøvde med vann i går kveld kl 23.30 når hun våknet, men det var IKKE aktuelt. Lagde til en flaske m 165ml mme, den slukte hun og sovnet tungt til kl 04. Da ville hun ha en flaske til.

Merkelig lita snuppe!

Våknet litt over halv syv, men lå å kosepratet til rundt halv åtte. Fikk mat kl 8 og nå pleier hun ikke spise før ca 12 mme + fruktmos, kl 15-15.30 er det som regel 165ml mme og 18.30 er d grøt og 165mme.

Er ikke enkelt dette her.

Hun har plutselig økt matmengden så mye.

Er 5 mnd nå.

Skrevet

Hmm bare kom på noe helsesøster sa til meg en gang, når jeg lurte på om det var greit om pappan ga en flaske mme istedenfor mm f.eks hvis jeg var ute en tur.

Da sa hun at man gjerne kunne gjøre det, men at man måtte være forberedt på at ungen kanskje vil få en annen metthetsfølelse, eller "fortere" metthetsfølelse av den og kanskje ville søke etter det igjen (da gutten min er en storspiser og sikkert ville vært fornøyd med alt som kunne mette fortere, he he...)

Så tenkte jeg at kanskje det samme gjelder grøten? At hun rett og slett ikke får den metthetsfølelsen av melka som grøten gir, at den metter mye mer... hvis du skjønner?

Hmm mye rart man skal lure på med dissa små... men hun er jo også blitt større og de vil vel automatisk trenge mer mat :D

Gutten min er bare litt over 4 mnd så skal vente litt med grøt, selvom den er kjøpt inn og jeg har lyst å gi noen smaksprøver snart :)

Men kanskje lurt å vente mtp dette her?? jaja, han legger jo nok på seg så ingen grunn å begynne enda sånn sett =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...