Gå til innhold

Intro av grøt-spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne med den første grøten og jeg føler meg håpløst usikker.. Føler meg ikke helt klar for det selv om babyen snart er 5 måneder, men skal begynne med smaksprøver nå. Har kjøpt inn nestle sin havregrøt med ris og hvete for der sto det at den passet for nybegynnere. Denne inneholder gluten. Ser at gluten skal introduseres veldig forsiktig og jeg skal jo bare prøve med en t-skje i starten. Men nå forteller en venninne av meg at hun fikk beskjed av sin hs om at den første grøten ikke burde inneholder gluten. Får et annet inntrykk på ammehjelpen sine sider. Hva gjorde dere?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å blande med mm for å få en kjent smak, men denne skal blandes med vann ser jeg. Har jo aldri gitt henne noe annet enn mm. Verken mme eller vann så ble veldig usikker på dette også.

Huff, nå når ammingen først funker så er de plutselig blitt så store at de skal begynne med grøt.. :)

Takker for svar og tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav første smaksprøve av grøt til mini på torsdag. Han ble fire mndr igår. Bruker samme grøt som du har kjøpt inn. Torsdag og fredag forsto han ikke hva som skjedde - åpnet knapt munnen, og klarte ihvertfall ikke å få grøten bakover i munnen sin, alt kom ut igjen :) Idag gikk det littegrann bedre, fikk i han nesten hele smaksprøven laget på 1 teskje. Han ser ikke ut til å reagere på grøten (det lille han har fått i seg til nå...) Jeg tenker å fortsette med bare smaksprøver en liten uke til før jeg øker littegrann dag for dag... Brukte samme grøten til storesøster, det gikk også fint! Jeg blander med vann, men jeg tror du kan bruke mm om du vil, selv om det står at den skal blandes med vann.

Lykke til!

Skrevet

hei, jeg startet med holles hirsegrøt, den kan blandes med vann, mme eller mm. Amme først, så grøt skal visstnok være oppskriften, men noen ganger ga jeg smaksprøve først, så ammet jeg.

Tror ikke det er anbefalt å blande mme i grøt som det står skal blandes med vann, da de jo allerede inneholder mme.

Ps enzymene i mm gjør at grøten blir tynnere, men det er viktig at du holder deg til riktige blandingsforhold mm/grøtpulver.

Et annet tips er å lage grøten selv, for da kan du jo blande som du selv vil :)

Link til hjemmelagede grøt oppskrifter

http://www.danielsbok.no/babymat.php

Her i spania anbefaler de å starte uten gluten, så det gjorde vi, men nå er vi over på gluten for lenge siden.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...