Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 En sjelden gang iblant når mannen min jobber blir det Mc`Donalds mat. Men barna mine (6 år og snart 3 år) er ikke glad i maten der. Spiser litt pommes frites og eplebiter. Eldste kan til nød spise hamburgerbrød, men ikke kjøttet. De spiser så lite at det ikke kan kalles et ordentlig måltid. Jeg synes derimot at det er godt en gang iblant så lenge jeg styrer unna pommes friten. De liker heller ikke pizza forresten, verken butikkkjøpt eller hjemmelaget. Eldste skraper av alt fyllet og spiser kun bunnen, minste spiser ingenting...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Vet ikke, de har aldri vært der.... 3 og 5 år.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Hva er vitsen med å spise der når de ikke liker det og det bare er søppel?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 3-åringen min er ikke noe fan av McDonalds. Hun likte leken hun fikk med Happy Meal, mens resten forble nesten urørt. Spiste kanskje en eller to pommes frites, så var det slutt på moroa. Hun er inne i en vil-bare-ha-pannekaker-eller-lasagne-periode, og det er begrenset hvor artig det er å kun ha dette på menyen for resten av familien Håper det går over.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Så hvorfor går du der når de ikke liker maten, og hvorfor serverer du dem pizza og de ikke spiser det.....????
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Sønnen min elsker nuggets.. Men de kjøper vi på BK, ikke McD...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Det verste jeg ser er folk som tar med barna på Mc Donalds. Tenker folk virkelig ikke på hva den maten inneholder og hva du ender opp med å servere barna dine? Og ikke minst, hva er det med moralen. Kan du ikke lage burgere hjemme selv? Det tar 15 min og er mye bedre og mye sunnere (hvis du tenker på hva du faktisk har på/ved siden av burgeren...) Når det gjelder pizza så kjenner jeg til greia. Jeg var slik selv når jeg var barn. Begynte med litt pizzabunn med tomatsaus på, så litt fyll uten ost, så fyll med ost, og så fyll med diverse løk osv... Men det tok fleeeere år før jeg likte pizzaen til mor. Nå er jeg altetende
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Min liker ikke maten verken på McDonalds eller Burger king. Synes egentlig det er helt greit, er ikke så glad i den slags mat selv heller og vi er sjelden på McDonalds. Hun er ellers ikke kresen og spiser alt annet med god apetitt.
hit og dit Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Nei de gjør ikke det. Minste har ikke smakt det enda, og eldste har smakt det en gang eller to. Eldste er en kresen sjel da, jeg hadde trodd hun ville like chipsen i det minste, men det gjorde hun ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Jepp jeg tenker på hva maten inneholder, er derfor vi ikke går der så ofte. Er generelt sett for mye karbohydrater og salt. Moralen blåser jeg i. Vi går på McDonalds fordi barna elsker det, og mor gjerne vil slippe å lage middagen selv av og til. Å spise hamburger jeg har laget selv er noe helt annet enn å få den servert på McDonalds. Det er to forskjellige ting, og jeg forstår ikke helt hvorfor det ene skal utelukke det andre.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #13 Skrevet 30. april 2011 Tror ikke det, Vi har ikke McDonalds her vi bor Pommes frittes er ikke populært her i huset, samme hvordan den er tilberedt. Potetmos fra pose er det samme. Her er det hjemmelaget potetmos, eller bare vanlige poteter som teller. Hjemmelaget pizza slår alle de kjøpte. Og her er hele pizzaen hjemmelaget, også bunnen og sausen
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #14 Skrevet 30. april 2011 Dessuten er den økologisk, fairtrade og vegetarisk.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #15 Skrevet 30. april 2011 Jeg kan bare ikke fatte og begripe at dere ikke kan respektere at noen synes det er greit og ta med barnet sitt dit for å spise innemllom?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #16 Skrevet 30. april 2011 Nei, vi har vel vært der et par-tre ganger, men de pirker for det meste i maten. Ang de som ikke kan fatte og begripe at noen tar med ungene sine dit, så må jeg jo bare le litt, for det fremstilles nesten som om man sitter der hver eneste dag. Er man så rigid at ungene aldri noensinne kan få en kjøpe-burger eller en Grandis, så synes jeg det blir for dumt, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #17 Skrevet 30. april 2011 19:29 her. Joda, det er helt greit Har ikke med respekt å gjøre. Vi har bare ikke slike utesteder her vi bor, så mine barn foretrekker det de er vant til
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #18 Skrevet 30. april 2011 Har en 4- åring som liker cheeseburger veldig godt. Hun har fått det en håndfull ganger i løpet av livet sitt i "nødstilfeller" der vi ikke har fått til å lage middag hjemme (lange bilturer, oppussing hjemme etc). Aldri fått Happy meal, så for henne har det kun vært mat å få. Ser ikke noe problem med junkfood en sjelden gang, og liker ikke å bli "dømt" hvis jeg blir sett på Mc Donalds! Med et ellers ok kosthold er det ingen som tar skade av en burger en sjelden gang! Men enig i at det er liten vits når ungene ikke liker maten. Da hadde jeg heller bestillt til meg selv og laget noe annet til ungene hjemme.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #19 Skrevet 30. april 2011 Jeg har tatt med guttungen på 2 på både BK og MC Donald. Han koser seg max når han får sitte å spise pomme fries og fruktposene. Også likte han nuggetsen fra BK. Hamburger har han aldri smakt. Ja, vi har vært der hele 2 ganger til sammen. En gang på hvert sted med han. Så meld meg til barnevernet for dere som er sååååå hysteriske. Ser ikke problemet med å gå på MC Donald eller BK jeg. Er ikke alle som er der hver eneste uke, selv om de har tatt med barna sine dit. Høres jo ut på disse hysteriske damene her inne at hvis man har vært på MC Donald 1 gang, så renner man ned dørene der. Det med pizza her er kjøpepizza nei og hjemmelaget ja:) Skal sies at kjøpepizza har han bare prøvd 2 ganger da, da jeg synes dette ikke er så godt. Men er blitt brukt når jeg må ha noe som er kjapt og enkelt.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #20 Skrevet 30. april 2011 Eldste liker mcdonald veldig godt. Det er skikkelig fest for henne når vi er der de 3-4 gangene i året det skjer hehe. Jeg har ingen problemer med å ta ett barn sjeldent med på mcdonald. Hun får hjemlaget mat hver dag ellers,spiser godteri og brus kun på lørdager. Det får da være grenser for hvor sunne barna skal være? Bør man ikke heller lære dem en sunn holdning til de ulike tingene?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #21 Skrevet 30. april 2011 Idiotisk at folk blir så dømmende over at man en sjelden gang i blant tar med ungene sine på McDonalds. Trur sjokoladen de får hver helg har større skade enn en hamburger på McD et par-tre ganger i året. Vi har vært på McD et par ganger når vi har vært på lang biltur eller etter vi har vært i svømmehallen. Sønnen vår på 2,5 liker pommes frites og milkshaken, men er ikke så opptatt av hamburger. Selv synes jeg McDonaldsmat er himmel på jord, så jeg er overlykkelig de gangene jeg får dra dit
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. april 2011 #22 Skrevet 30. april 2011 Barna på 3 og 6 år, samt mor på 34 og far på 37 liker både mc donaldsmat og burgerking mat. Er sjelden vi spiser på slike steder, men når vi er på kino, akvariet, lekeland el.l. spiser vi gjerne en burger og pommes frites )
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #23 Skrevet 30. april 2011 Ja Innimellom har vi lyst på junkfood, og da er strengt talt ikke mcdonalds mer usunt enn den usunne maten vi hadde lagd hjemme når junkfood lysten kommer ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #24 Skrevet 30. april 2011 Hun elsker maten der. Det gjør jeg også. Synes burgerne der er gode. Jeg er av typen alt med måte så vi spiser der kanskje 2-3 ganger i året. Bryr meg katta om hva dere mener om det
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #25 Skrevet 30. april 2011 Herregud da 19.09. "Det verste jeg ser er folk som tar med barne på Mc Donalds" Ta den en chillpill.. Om du går på McD en gang i halvåret, så tror jeg dere overlever alle sammen... Makan til hysteri skal man lete lenge etter.. Jeg må si jeg kan nevne mange ting man kan gjøre med barna som er ganske mye verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå