Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Jeg vet det står at man skal koke vann og så avkjøle det, men det blir jo innmari vanskelig å tajme med en sulten baby? I et annet innlegg ser jeg at noen lager ferdig flasker i kjøleskapet som varmes i micro. Hva gjør dere?
petite fleur Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Når guttene våre var så små som din, kokte vi vann og avkjøte på en stor flaske som sto klar i kjøleskapet. Når vi skulle lage en flaske, kokte vi opp vann og blandet 1/3 varmt vann med 2/3 av det kalde, kokte vannet. Om natten hadde vi varmt, kokt vann på en termos og kaldt, kokt vann klart på selve tåteflaska (slik at det bare var å helle på 1/3 varmt og så tilsette pulveret.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Jeg koker masse vann så putter jeg riktig mengde på flaskene og putter de i kjøleskapet, når jeg merker mini er sulten, (ser det ofte på om hun smatter mye og begynner å sutte på hendene sine) så tar jeg en kjele og fyller i så varmt springvann jeg får og skrur på platen og putter flasken med pulver oppi kjelen i vannbad. Det tar super kort tid siden vannet i kjelen da er varmt.. Mini her spiser ikke om natten, men 6 om morgenen og da tusler jeg ut på kjøkkenet og setter flasken i vannbad og spiser en yoghurt, når den er ferdig spist er flasken i perfekt temp om mini får mat før hun vræler ut..
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 jeg bare koker vann i vannkoker, heller riktig mengde på flaskene, setter de i kjøleskapet etter at de er litt avkjølte, varmer så flaskene i mikroen og heller så i ferdig oppmålt pulver, kjempe enkelt syns jeg, gjort det med begge mine som har vært og er flaskebarn:)
lindalove Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Vi koker opp vann som vi heller på egen flaske som står i kjøleskapet, og varmt vann på termos. På kvelden heller vi kaldt vann på flasker, ferdig oppmålt, slik at vi på natten/morningen bare trenger å fylle på varmt vann fra termosen. MME har vi ferdig porsjonert på urinprøveglass:) fra apoteket, og dette helles bare i, og flasken ristes på vei til soverommet. Går super kjapt!! På tur har vi med termoveske fra Avent, med flasker ferdig oppfylt med vann, og da er det bare å helle MME i fra urinprøveglasset:) MME skal visst drikkes ferskt... Skal ihvertfall ikke gå mer enn 1 time fra det lages til det drikkes. Pga av bakteriefare... Men slik var det ikke "før i tiden". Også skal det ikke bli over 40 grader, for da forsvinner noen av næringsstoffene. Har kun gitt MME fra dag 1, og prøvd å feilet, og lært litt triks etterhvert:) Har en datter på 4 mnd´er.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Jeg fordeler kokt vann på alle flaskene, avkjøler de ved å sette de i kaldt vann, putter de i kjøleskapet. Når lillegutt begynner å bli sulten varmer jeg vannet i mikroen, tar oppi pulveret og setter den oppi en skål med iskaldt vann. Går veldig fort å gjøre det sånn. Syns det er rart at det står på pakkene at MME skal være så ferskt når det skal gis for på sykehusene blander de ut store mengder med MME. Så ser ikke helt hvorfor vi ikke kan ta masse kokt vann som er avkjølt til 40 grader og så blande i pulveret og så fordele på flaskene. Da trenger man jo bare å varme i mikro i noen sek.
Nea og juniors mamma Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 At det blandes ut mme i store mengder på sykehusene betyr ikke at det er greit. Jobber selv på barneavdeling og prosedyrene for mme ble endret for noen år siden til å utelukkende gi ut fersklaget mme til pasientene av hygienehensyn. Der det ikke følges er det gammel stahet som gjelder (og eller uvitenhet). Bakterier kan også dannes i kokt vann som står til avkjøling, men den største trusselen er melkebakteriene. Så avkjøler man kokt vann i en på forhånd kokt og tett beholder i kjøleskapet i noen timer tror jeg ikke det kan skade.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Jeg koker vann som jeg har i en mugge med lokk på. Når baby skal ha flaske eller grøt, så varmer jeg det i microen før jeg blander i pulveret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå