Gå til innhold

Hvordan gjør dere det for dere som lager opp ferdig mme for en hel dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å se hva dere gjør : )

Jeg gjør litt forskjellig, kommer ann på hva jeg gjør... Men lager opp flasker til dag tid og på kvelden lager jeg til natten. ca 3 flasker om kvelden og 3 om dagen lager jeg opp. Koker vann, blander ut Nan , avkjøler det litt på benken og setter i kjøleskapet. når hun er sulten varmer jeg det i mikro og serverer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar 6 flasker på en gang, gjør som deg, koke, putte i pulver og malt og avkjøle :) men flaskevarmer istedenfor micro ,litt skeptisk for den

Skrevet

Tar ikke det lang tid ed flaskevarmer eks på natt da? Hvor gammel er babyen din? Og hvor varmt vann har du når du putter i pulveret i vannet?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg koker opp vann putter riktig mengde på flaskene og 1 ts malt i en av dem så setter jeg de i kjøleskapet. Putter riktig mengde pulver i små "bokser" Jeg bruker neocate skulle visst ikke blande ferdig, kunne bare stå en time ferdig blandet elelr noe slikt.

tar en kjele med varmt vann og blander pulver i flasken rister den og setter i kjelen riktig temp på 2 min eller 1 min.. har en plate på komfyren som er hurtigplate =) går fort da

er også skeptisk til micro.. =(

Skrevet

Jeg har kjøpt egen termos til tuppa her! Så her blander jeg kokt varmt vann med kaldt vann til riktig temperatur i termosen, på dagen fyller jeg opp hele som holder til 4 flasker.

På natten har jeg kun til en flaske i termosen. jeg har riktig mengde pulver i flasken og når sulten melder seg så er det bare å fylle på med vann:)! Kjempe enkelt og rett blandingsforhold for en super trøtt mamma!

Skrevet

Vel ja tar litt tid å varme opp (var litt gammel flaskevarmer kanskje) men har en tålmodig unge :) bare han får litt kos. Han er 5 uker men jeg putter i pulveret samtidig som jeg styrer m vann og kjele, bare visper d sammen

Skrevet

Men det er vel ikke anbefalt å la ferdigblandet mme stå slik noen her skriver?? Trodde pulvret måtte blandes i for hvert måltid?

Skrevet

Av mine egne erfaringer så gikk det helt fint, gjorde det med førstemann og mora mi gjorde det med sine barn. Men er kanskje ikke så vanlig?

Skrevet

Veit ikke om det er standard, men på sykehuset ved oss lager de opp mme for et døgn av gangen. Så da tenker jeg at det er greit at jeg gjør det også. Det viktigste er visstnok å få satt flaskene i kjøleskapet så fort som mulig, altså så fort vannet har riktig temperatur og en har blanda i pulver.

Her steriliserer vi flasker og koker opp vann hver kveld. Lager flaskene ferdig og setter i kjøleskapet. Så har vi ei flaske med bare kokt avkjølt vann på, så vi bare kan varme det til grøtmåltidene. Varmer i micro, og det har gått så fint atte. Bare rister flaska godt før jeg heller det over i hjelpebrystflaska vi bruker, så fordeler varmen seg fint :)

Skrevet

Jeg lager aldri melka ferdig, men kan godt helle riktig mengde vann i flaskene og putte de i kjøleskapet. Så har jeg riktig mengde mme pulver i beholder med lokk. Sjelden jeg gjør det nå mer, jenta er så stor og vi har sluttet å koke vann til mme.

Skrevet

Hva er "riktig" temp og flaskene i kjøleskapet da, etter det er blandet mme i dem?

Skrevet

Det står vel på pakka? Men det er 40-50 grader vannet skal være når man tar oppi pulver. Er vannet varmere tar man knekken på litt av næringsstoffene. Det gjør ikke noe om det er kaldere når man blander inn pulveret, pulveret løser seg bare ikke så godt opp (altså må man riste litt ekstra godt). Men siden vi lager for en dag av gangen, blander vi i pulver ganske kjapt (vi måler ikke temperaturen, men tar det litt på feelingen), rister og setter inn i kjøleskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...