Gå til innhold

Hvor lang tid må man bruke en ny type mme for å se effekt?

Anbefalte innlegg

Min lille har en del magevondt. Begynte med å bruke ferdigblandet NAN da hun var 6 dager gammel, men etter å ha brukt malt uten effekt har jeg byttet merke til hipp. Nå har vi brukt det siden tirsdag, men hun er fremdeles hard i magen (eller det vil si hun får det ikke ut!!). Jeg må til slutt putte termometeret i rumpen hennes stakkar. Bruker nå malt i flaskene også.

Fortsetter under...

Hei, hvor mye malt bruker du? Min gutt var kjempe plaget med hard mage. Vi økte dosen med malt. Helsesøster sa opp til 4 ts pr dag. Mulig vi har gitt mer enn det, blir bare ca mål. Ga godew slumper i alle flaskene. Først nå, etter 6 uker må vi redusere malten, da han ble plutselig veldi løs i magen. Tror man bare må prøve seg frem

• 2 uker senere...

Vi har gitt henne mye malt (altså 4 ts per dag) og det hadde liten effekt desverre :( I morgen slal jeg til legen med henne, nå må jeg ha hjelp og råd. Har akuratt gitt henne sukkervann etter en time intens hyling og magevondt :( Fikk ut en kjempe hard klump med termometerhjelp tidligere..er rådvill nå :(

• 3 uker senere...

slet med det samme på jenta mi for 2 år siden... legen sa vi skulle bruke mini klyx hver dag... det måtte vi gjøre til hun var 1 år så løsnet det plutselig...

Annonse

Prøv å massere magen hennes i små sirkler fra navlen og utover. Bare forsiktig. Vi tok bena hennes frem og tilbake opp mot magen, klemte litt under foten mellom stortå og den ved siden av. Da fikk hun både ut masse luft og sammen med malt så kom avføringen også ganske kjapt!

Tøft når det står på, masse lykke til!!

Har prøvd både massasje og duphalac uten effekt..hun får minifom og det hjelper på luften, men bæsjen som er problemet. Nå spiser hun nutramigen (i to uker) uten effekt så vi er henvist til barneklinikken (heldigvis!)..håper vi da får noen gode råd :)

Hadde samme problemet med minstemann, men det viste seg at magen hannes ikke tåler vanlig melk. Så etter at vi fikk "spesialmelk" fra apoteket ble det mye bedre, og han har aldri forstoppelse mer. Merket bedring etter noen dager.

Kalla melk fikk du få? Madde spiser nutramigen, det hjelper heller ikkje..klyster hjelper, då hjelpe vi ho ein dag og dagen itte klare ho da sjøl (tarmane blir smurt innbille eg meg) :) Men litt usikker på om da e bra å bruka i lengden...vi e henvist til barneklinikken, men tar din tid å få time der gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...