Gå til innhold

Noen som har tenkt på dette ang permisjon????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sendt inn papirer til nav om søknad om foreldrepenger.

Jeg har tre uker igjen til termin, Jeg har lovfestet rett til 9 uker og far har lovfestet rett til 10 uker. Men greia er jo viss jeg får før tida, så mister jeg litt permisjon, Da har jeg plutselig bare 6 uker istedenfor de 9 ukene. Så jeg håper ikke mini kommer før tida:-) vil nyte disse sommerdagene før den melder sin ankomst.

Vi satt bare å tenkte på dette, jeg om mannen her om dagen:-):-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sånn er det bare :-)

Skrevet

Dessverre er det sånn at permisjonen blir avkortet likt antall dager man føder for tidlig (før korrigert termin).. Greit å ringe NAV for å få ny maksdato etter man har født.

Har man planlagt KS kan man sende inn en bekreftelse (fra sykehuset) og søknad om å slippe å miste dager. Det gjør man som regel..

Hilsen ei som jobber i NAV.

Skrevet

Det er jo tida sammen med babyen som "teller" for de fleste og sånnsett er jo de som føder før termin noks heldige da de får maks tid sammen med babyen men mister litt av "ventetiden" hjemme.. De som føder etter termin har riktignok fått maks permisjon, men de får mindre tid hjemme sammen med babyen.. Vet hva jeg vill ha foretrukket ihvertfall... (gikk 11 dager over med sistemann..)

Skrevet

Det stemmer det. Likevel, jeg skulle mye heller ha født til termin eller litt før, enn 12 dager overtid ( forrige gang). Viktigere for meg med tid sammen med baby enn ventende alene på sofaen dag ut og dag inn.

Skrevet

Det er jo det at vi er "pålagt" 3 uker før fødsel, men vi har jo muligheten til å ta mer enn tre uker før.

Vet om fler som har valgt å gå ut i permisjon tidligere istedenfor å "miste" permisjonsdager ved at permisjonstiden blir avkortet, det er jo en mulighet det og.

Skrevet

Så enig med lille M, etter 15 dg på overtid sist så følte jeg virkelig at permisjonen var begynnt å rulle!

Skrevet

Forslaget ditt maymor vil jo kun være fornuftig i de tilfeller mor VET at hun kommer til å føde før termin, og det er det vel et fåtall som gjør.. Permisjonen løper den, og tar man mer enn 3 uker før termin i permisjon så spiser selvsagt dette opp av tiden etter fødsel om man skulle gå helt til termin eller over....

Skrevet

Jeg har prøvd begge deler, føde før permen begynte og mistet således 3 uker perm og andre gangen fødte jeg 2 uker over termin og mistet 2 uker av tiden med babyen. Det var var værre å miste tid med barnet syns jeg.

De som har planlagt KS kan enten søke med det som termindato eller bare søke om å starte permisjonen før. Feks Om du vet du har KS 1 uker før termin så søker man bare om å gå ut i perm 4 uker før termin.

Så det er ikke snakk om å som regel få det igjennom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...