Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når jenta vår skal slutte med sprinkelseng. Hun har foreløpig god plass oppi den, men så er hun og da litt kort for alderen.. Når sluttet deres barn og bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 18 mnd o bruker sprinkelsenga enda. Har ingen planer om å bytte ut den før han lærer seg å klatre ut av den. Ser for meg at det er å gi meg selv mer utfordring enn nødvendig med tanke på kveldslegging da det bare er å gå ut av senga om han ikke vil..

Skrevet

Vår eldste gutt flyttet ut av sprinkelsenga når han var ca2år og klatret ut av den. Han klarte å klatre ut, men klarte ikke å lande uten å slå seg. Han yngste er bare rett over 1år og kommer til å ligge i sprinkelsenga til han klatrer ut uten å ha kontroll på landingen. Håper han ikke gjør det før han er 2-3år og ettersom han aldri har prøvd å komme seg ut av den til nå, så håper jeg det går bra.

Skrevet

Jenta mi på 21mnd sover enda i sprinkelsenga si. Hun har enda ikke prøvd å klatre ut av den (som er merkelig siden hun klatrer på alt annet) så enn så lenge så beholder vi sprinkelsenga.

Kommer nok til å bytte når hun er rundt 2.5-3år, eller om hun klatrer ut av sprinkelsenga før den tid.

Skrevet

Byttet da hun var 18 mnd. Da var det antydning til å klatre ut, og jeg syntes det var bedre å gå over i stor seng før hun var altfor vant med å klatre ut av voksensengen, og før hun ramlet på hode ut av sprinkelsengen.

Legging har derfor til nå gått uproblematisk, og på morgenen har hun ropt på oss for å komme ut. Nå begynner hun å klatre ut selv på morgenen, men på kveldene er det ikke antydning.

Skrevet

Vi byttet for et par dager siden. Vesla er 20 mnd. Minstegutten var også rundt 20 mnd, litt eldre. De to eldste var like over 2 år. Vi byttet nå til vesla fordi hun klatret ut hele tiden og la seg over i vår seng (vi hadde henne på vårt rom pga plassmangel) og falt ut av vår seng. Så vi følte ikke sprinkelsengen var så trygg lenger, da ble stor seng bedre. Det går i grunnen helt greit. Bedre enn fryktet :-)

Skrevet

Jeg også lurer veldig på når det er vanlig å slutte.. min er nå straks 15 mnd og ser at det nok ikke er lenge før han helt knekker koden på å komme seg ut av senga, MEN han ligger jo så urolig på nettene, redd hvis vi bytter seng så faller han ut av senga mange ganger iløpet av natta:/ hørt om sengehest, men hjelper den såå mye? begynt å bruke reise senga faktisk fordi han lå så urolig så bein og armer kom inn i sprinklene og han fikk de ikke ut selv:/

Skrevet

Gutten vår på 2 år 5 mnd bruker sprinkelsengen ennå. Han har grei plass selv om han er lang for alderen. Han skal bytte til stor seng om en måned eller to.

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år bruker fortsatt sprinkelsenga si, og har faktisk aldri forsøkt å klatre ut av den og har fortsatt god plass. Så her tenker vi å bruke den så lenge som mulig, kanskje til hun nærmer seg 3 år? (hun er veldig glad i den, så har ikke noe hastverk med å bytte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...