gravid=) Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Hei, jeg vet at en ikke skal spise mugg oster og brie når en er gravid. Men hva med feta ost?? Noen som vet?
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Feta ost er heller ikke anbefalt...
Oslo_82 Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Har også lurt på dette. Leser man på innholdet på f.eks apertina feta fra Arla, så står det at det er brukt pasteurisert melk. Det burde vel kanskje gå bra da?
septemberpiken Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Matportalen sier ingenting spesifikt om fetaost, så her spises det i hvert fall så lenge den er laget av pasteurisert melk.
des-11 Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Hei, husker ikke hvor jeg leste om det, men Feta var listet som OK på en side jeg var innom her om dagen
nuffen Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Jeg er IKKE sikker, men: Så lenge Feta osten er pastaurisert bør det ikke være et problem. Men, jeg ville nok også sett på hvem som er leverandør. Jeg vil tro det er en forskjell på å kjøpe hermetisert "ekte" feta importert fra for eksempel Hellas og for eksempel Apetina Feta... Jeg er også forsiktig med at jeg kjenner opphavet. dvs spiser det ikke på restaurant, på lik linje med at røkelaks kan spises så lenge den er fersk... Om de tankene stemmer eller ikke vet jeg ikke, men slik tenker nå jeg:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet. http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_fetaost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå