Gå til innhold

Andre som har barn som fort får blåmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veldig aktiv gutt på 2,5 år, og med all denne aktiviteten fører dette selvfølgelig en del knall og fall.. men med alle desse fallene kommer det også endel blåmerker, spesielt på bena. Får jo helt angst av dette, for er ikke vanskelig og skjønne hva folk tenker når de ser bena hans fulle av blåmerker...

Skrevet

Må si jeg finner det litt merkelig at du tror noen skulle mene noe om et barn med blåmerket på beina.

Om han får unormalt mye blåmerker ville jeg tatt han med til lege, da det faktisk kan være et tegn på alvorlig sykdom.

Antagelig er han helt normal og får blåmerker fordi han som de fleste 2-åringer er overalt og gjerne prøver ut det meste.

At du skal ha angst for hva andre tenker er jo helt "sykt". Tror nok heller folk hadde reagert om han hadde blåmerker andre steder.

Blåmerker på beina er et sunt tegn:) På samme måte som skitne klær når en henter i bhg:)

Skrevet

For et svar... Det er vanlig å bry seg om hva folk tenker, ikke "helt sykt".

Skrevet

Har to gutter. Begge har hatt konstant nye blåmerker oppover leggene;)

De dulter borti og er aktive i leken og da setter det merker;-)

Skrevet

Det er IKKE vanlig å ha angst for hva andre tenker ang blåmerker. Hva er det du er redd for?

Skrevet

Ingenting galt med svaret mitt. Skjønner at noen kan være redd for barnet om det har unormalt med blåmerker, men ikke at noen går rundt og har angst for hva andre skal tro.

Hva er det du er redd andre skal tro? Er angsten din kanskje reell?

Skrevet

Hehe, hjelpes for en hurpe da du er HI.

Hvorfor spør du her inne om det ikke er lov å svare deg?

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg over dette, det er helt normalt at barn har mye blåmerker. Jeg har en jente på 3,5 år selv og for tiden har hun 4 blåmerker på den ene leggen, 3 på den andre, et stort blåmerke bak på låret, blåmerker på begge underarmer, blåkul i panna og skrubbsår på begge knær og en albue. Full fart dagen lang og masse knall og fall!

Hvis du mener at han har unormalt mange blåmerker eller får blåmerker av "ingenting" bør du ta det opp med legen og få tatt en blodprøve av han da det kan være et symptom på sykdom.

Skrevet

Jeg som har to gutter.

Jeg har aldri hatt angst for hva andre skulle tro om blåflekkene til ungene. Men da eldstemann begynte å 'samle' merker oppetter leggene tenkte jeg faktisk tanken : Hva tror folk når de ser dette??

Har jo gjennom årene skjønt det er helt vanlig;)

Skrevet

Jeg som sa skjerp deg er hverken en hurpe eller hi

Skrevet

Vet du, man kaller ikke folk hurpe! Vanlig folkeskikk!

Er forresten ikke sikkert det er HI som har skrevet.

Skrevet

Jo, kaller folk hurpe når de ikke har annet å tilføye debatten enn "Skjerp deg".

Skrevet

Huff, regner med du er populær...

Skrevet

Barnet mitt blir heldigvis ikke så lett blå, men jeg tror jeg skjønner hva du mener HI. Jeg får selv blåmerker av absolutt ingenting. Jeg var tidligere gift med en voldelig mann, noe de fleste rundt meg kjenner til. Min nåværende samboer er verdens snilleste, men allikevel blir jeg redd for at folk skal tenke at han slår meg når de ser alle merkene mine.

Jeg ville aldri selv tenkt vold om jeg ser et barn med mye blåmerker.

Skrevet

Burde kanskje ordlagt meg litt annerledes enn at jeg får angst, for jeg burde skjønt at folk reagerte om jeg skrev det sånn.. Men det er sånn jeg føler det.

Var selv sånn som liten (og har det ennå), full av blåmerker og det endte med at mine foreldre ble meldt til barnevernet fordi at folk trodde det var de som gjorde dette mot meg, og nei de gjorde ikke det.

Jeg var et aktivt barn med lett for å få blåmerker, og dette har min sønn arvet etter meg.

Hverken han eller jeg sykdommer dette kan komme av, det har vi sjekket :)

HI

Skrevet

Helt normalt at barn har blåmerker på leggene, i grunn et sunt tegn på aktivt barn. Har 3 barn, alle har blåmerker på beina om sommeren.

Hvis jeg reagerer på blåmerker på barn så er det merker som er på steder jeg synes er merkelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...