Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Mannen min ser jo på dette som en hobby i tillegg til sin hovedjobb. Han får vært ute i naturen, skogd ned skog og i tillegg tjent en slant penger på veden.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Ja, det skal nok det. Hjelper ikke at man selv ser på det som en hobby. Så lenge dere tjener penger så er det jo i grunnen en jobb.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Det er ikke så veldig vanskelig: Alle penger du/dere TJENER skal beskattes. Ellers er det "svarte" penger:-O
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Som skogeier er dere kanskje næringsdrivende? Da skal vedsalget bokføres (kvitteringer skal skrives for hvert salg!) og beskattes på lik linje med andre inntekter.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Man kan tjene inntil 10000,- på en hobby. Resten skal det skattes av, men hele beløpet må uansett føres på selvangivelsen
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Sannsynligvis. Det er vel et tak på hvor mye en kan tjene på en hobby, og over dette skal en skatte. (Men jeg er ikke sikker, for jeg har ikke skattet på noen år, da jeg ikke har inntekt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå