Gå til innhold

Hjelp!! Jenta mi er blitt så sår nedentil etter mye avføring de to siste dagene:( What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke? Hun er kjenpesår så har kuttet all bruk av våtservietter(bruker kun innimellom) og skyller henne nå i vasken og lar henne luft tørke. Jeg prøvde å ta på litt sink salve,men det var som å helle bensin på bålet. Hun skrek så masse så fant ut at det ikke var lurt å bruke.

Har hørt man kan bruke potetmel,men funker det? Evnt noen som har tips?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det bare er kjempesårt og det ikke har gått sopp i det, så funker potetmel fint og masser av stumpelufting :)

Mini fikk det jeg trodde var bleieutslett da han var 4-5 uker. Han hadde en periode med skikkelig tynn avføring hver gang han hadde spist.

Prøvde alt mulig og alle råd mot sår stump, men det viste seg at det hadde gått sopp i det, og da måtte det en soppdrepende krem til. Og det funket nesten med det samme.

Canesten skal visst være det som blir gitt i norge.

God bedring til stumpen :)

Skrevet

kjenner du noen som selger Mary Kay produkter så løp å kjøp bivoksen, Mary Kay night cream heter den. En helt fantastisk salve som tar utslett og sårhet med en gang! funker til og med bedre på jentas atopiske eksem enn kortisonsalven gjør! Minsta var sår nedentil av samme grunn for en mnd siden, prøvde meg også på sinksalve men funka dårlig.. jeg tok MK salven på og vips var det borte!:-)

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp INOTYOL!!

vask godt, la lufttørke (la henne gjerne ligge uten bleie en liten stund..), smør på et tykt lag med denne salven..

hjelper kjempefort!!

Skrevet

Inotyol er tingen ja, den tar sårheten over natta som regel. Hvis ikke inotyol funker, så kan det muligens være sopp, og da gjør Canesten susen!

Skrevet

Da blir det Intonyl her i dag så håper jeg det hjelper:) Og gjør det ikke det er det som dere sier at det sikkert har gått sopp i det.

Takk for tips:)

Skrevet

Da mi lille fikk ekstremt bleieutslett med åpne sår når hun hadde diare, var det eneste som hjalp å ligge maaasse uten bleie (sånn at stumpen fikk lufte seg og ikke noe "gnissing" fra bleien) og sinksalve! Klæsj på kjempemasse sinksalve, det hjelper!

Og i tillegg; kutt ut våtserviettene helt, de gjør bare vondt verre for små babyrumper.

Skrevet

Jeg hadde dette problemet med lillejenta mi forrige gang, og da hjalp ingenting bortsett fra en salve som heter Aselli. (Gul tube med rød skrift) Den er fantastisk, og nå bruker vi ikke annet. Vi brukte canesten for å få bort soppen, og aselli for å få bort sårene. Hun var så ille en gang at det så ut som kjøttsår, og dagen etter var alt borte.

Sinksalve har aldri fungert på våre unger, da den lager et tykt lag som ikke puster. Sinksalve er en barriere-krem, det vil si at den ikke skal slippe noe nytt til såret. Det er også sink i Inotyol. Vi har også holdt oss laaangt unna våtservietter. Har med en termos med litt varmt vann som jeg heller på engangskluter hvis vi ikke har tilgang til vann når vi er ute. Det fungerer kjempefint!

Skrevet

SNuppa her har hadde de første 5 mnd omtrent ingen tissebleier alene!

Så...

Jeg vil anbefale deg å kjøpe de mesoft kompressene, noen steder heter de Vidi barn på apotekene. Noen steder må du spør etter de da de ligger bak. (10 gange 10cm) Koster ca 25 kr for en pakke med 100stk (?) Det er engangskluter i gas som er kjempe myke! De kastes etter bruk akkurat som våtservietter.

Jeg tar en liten bunke og dynker i vann som jeg har i en liten boks på badet. Gidder ikke bruke lokk da jeg likegodt bare bløter de igjen hvis de er blitt tørre (etter noen dager i boksen;).

Her bruker vi kun våtservietter når vi er på farten og hvis det er en vask i nærheten så "vasker" jeg våtserviettene før bruk for å få vekk noe av såpen.

Ellers så går det i potetmel hvis hun begynner å bli rød og litt sår:).

Lykketil!

Skrevet

mitt beste tips er Aderma sin sinksalve med havreekstrakt.

Skrevet

Potetmel, eller aselli! Jeg liker ikke å "medisinere" så jeg foretrekker potetmel uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...