Gå til innhold

vondt nedentil (bekkenløsning?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 28+2, od de siste ukene har jeg hatt en del vondt nedentil, rett og slett i skrittet altså... Husker jeg hadde veldig vondt der mot slutten med nummer 2, men da kjentes det jo ut som at jeg gikk med hodet hans regelrett hengene mellom bena da...denne lille tuppa sitter jo fortsatt pent på rumpa der inne, så det er jo ikke derfor... :) Jeg har også ofte vondt i rompa og ned en fot noe jeg vet skyldes bekkenløysning...men er dette bare en del av samme pakka eller? Dette er min nummer 3, og jeg kan ikke huske å ha hatt det slik før, ihvertfall ikke så tidlig. Det er er stikkende smerte og den kjennes best når jeg går, spriker litt med beina eller vrir meg og bøyer meg. I tillegg kjenner jeg nesten litt sån hoven ut i kjønnsleppene, så det byr meg litt imot med sengeaktiviteter for tiden kan man jo si.... :S Føler meg litt herpa der nede allerede i god tid før fødselen :P Men hva skyldes det? Håper jeg ikke er alene om dette ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres akkurat ut som sånn jeg har det.....

å det er nok bekkeløsning du har ja :) det med vondt nedovver rumpa og foten er nok isjasnerven som ligger i klem, noe jeg også har... syyykt vondt,men mst vondt mellom beina. har hatt dette i 3 av mine svangerskap(inkl. dette som er nr 4) og det er ikke noe godt. føler også meg stokk hoven ut i kjønnsleppene og dette hjelper ikke på smertene.

prøv å ha ei pute mellom beina når du ligger, og ha beina samlet når du skal ut av senga. hjelper litt. prøv å ikke stå masse om gangen dette øker bare smertene.'

hurra for bekkenløsning!!! :S heldigvis blir det beder etterhvert når lille knøttet har komme ut ;))

Skrevet

Ja, jeg hadde bekkenlåsning med førstemann og da begynte jeg med pute mellom beina, dette var jo så behagelig at den forsvant aldri ut av senga ;) Så pute har jeg :D Ja, jeg prøver å holde beina samla men det er jammen ikke lett, glemmer meg ofte og får da en sjikkelig smertelig påminnelse...

Men godt å høre at det antagelig skyldes bekkenet da. jeg skal til fysioterapeut neste uke, og da håper jeg å få noen øvelser jeg kan gjøre selv og litt info.

Legen sjekket refleksen og sa at det ikke var isjas jeg hadde, men nå har smertene forflyttet seg litt siden den gang, så det kan godt være at den er i klem nå. :S

Syns det blir litt sånn pinlig å ha vondt der også...men det er vell en del av pakken, så man får vell bare si det som det er. Så langt har jeg pakket det litt inn og heller sagt at det var vondt i ryggen og at det er derfor jeg går som ei gås, men men... :)

Tusen takk for svar forresten. Utrolig godt å vite at man ikke sitter aleine med hoven mus ;)

Skrevet

sier det samme når jeg skræver som om jeg har hatt sex i 10 timer i strekk :) vondt i ryggen :))

ja det er greit å vite at man ikke er aleine om sånne festlige lidelser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...