Gå til innhold

2 eller 3 lurer i 5-6 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Hvor mange lurer sover din baby? Vesla har begynt å nekte å sove på ettermiddagen, har pleid å sove fra 16-17. Dette resulterer i at hun er helt utslitt i halv seks tiden...

Når er det vanlig å kutte ned fra tre til to lurer på dagen? Synes det var litt tidlig, hun er straks 6 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er mini på 6 mnd våken i 2 1/2 time før han trenger en lur, den luren er på 30 min til 1 time.

Han legger seg i halv 8 tiden for tiden og jeg lar han ikke sove etter halv 5 for da holder han det gående utover kvelden :)

Skrevet

Jenta mi er 6 1/2 mnd gammel og har to lurer om dagen. En rundt kl 10 ( sover da fra ca 10.00-12.00/13.00). Så er det en liten lur rundt kl 15.00/15.30-16.00/16.30. Hun legger seg da mellom 19.00-20.00.

Ingen barn er like. Noen trenger mer søvn enn andre,og det kommer jo litt an på hvor lenge barnet sover hver gang også:) Om barnet har korte økter trenger det kanskje flere lurer.

Prøv å justere litt og se om det går seg til:)

Skrevet

jeg tenker det kommer veldig an på hvor lenge de sover.. (?)

Snuppa mi sover stort sett aldri mer enn 30 minutter og da må hun gjerne ha 3 lurer i løpet av dagen (hun er 6 måneder). Vi står opp ca 8, og så sover hun ca 10-10.30, 13-13.30 og 16-16.30 - legger seg kl 19

De få gangene hun faktisk sover lengre enn 30 min så klarer hun seg ofte med 2 lurer, men mellom 2-3 timer er vanlig før hun er trøtt igjen

Skrevet

Ja det kommer jo selvfølgelig an på hvor lenge de sover:) Hun sover mellom en og to timer på hver lur, derfor ca tre timer pr dag.

Skrevet

hvis du vil prøve å kutte fra 3 til 2 lurer så kan du jo kanskje prøve å drøye det en ekstra halvtime før du legger henne?

Jeg har stresset mye med dette før (fordi hun bare sover 30 min, og jeg gjerne skulle ønske hun kunne sove lenger når hun først sover), men har nå slått meg til ro med at en halvtime x 3 er det hun trenger i løpet av dagen.. og da er min teori at hun styrer dette selv - altså at hun etterhvert holder ut lengre før hun blir survete og tydelig trøtt.. og da justerer vi sovingen deretter

:)

Skrevet

Min prinsesse er rett over 5 måneder. Hun har somregel tre lurer på dagen, men kjører vi lengere turer i bilen dupper hun somregel av der også. Hun legger seg for kvelden 21.30 og vi står opp kl 09. Hun har somregel en times dupp ca kl 11. Neste times dupp ca kl 15 og siste duppen ca 18.

Skrevet

signerer den LitaPrinsesse2010! bare jenta mi er straks 8 mnd. legger henne rundt 21.30 og hun sover sammenhengende til ca 9. en dupp 11, sover da ca 2 timer, neste dupp 15.00, såver ca 1 time da og siste duppen er rundt 18.00, ca 1 time. syns egentli hun sover mye til å være 8 mnd, men hun trenger tydligvis disse øktene med søvn, ellers blir hun vanskelig å ha med å gjøre. hun sover også godt om natten, å somregel ikke problemer med legging, så vi kommer til å fortsette sånn til hun gir signal om at det holder med 2 dupper :)

Skrevet

Vi gikk fra 3 til 2 dupper om dagen da lilleloppa var drøye 5 mnd gammel, og det funker fortsatt ypperlig- 7 mnd gml nå=))

Skrevet

Lillerusken er 6mnd gammel og vi har nylig gått ned fra 3 til 2 lurer. Siste lur på dagen varer omtrent en time og tas ved 13/14-tiden (men innimellom så tidlig som 12). Så holder hun til leggetid mellom 18 og 19. Den siste tiden før vi kuttet ned til 2 lurer var det veldig mye styr med dagsovingen (hun var trøtt, men det var ikke så lett å få henne til å sove), og tull ved leggetid. Med bare to lurer er hun plutselig mer fornøyd og det er mye mindre styr ved leggetid.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) Ser det er veldig individuelt, og at de fleste er forskjellige... noen sover 3 lurer til de er 8 mnd mens andre kutter ned til 2 ved 5 mnd alder. Jeg må nok bare godta at snuppa styrer det selv:) Jeg vil så gjerne ha inn en fast rutine, men for tiden er det annenhver dag med to lange lurer, og annen hver dag som hun må ha en halvtimes lur i fem-seks tiden.... Det går seg nok til!

Skrevet

Eldstemann gikk fra tre til to lurer da han var 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...