Gå til innhold

Noen som opplever mindre spark og bevegelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30 å syns den lille beveger seg så rolig å forsiktig å veldig svake spark, vest ho sparker. Kjennes nesten ut som jeg er i uke 23 igjen.. Var hos jordmor i går å tok sparke test, å det lille hun sparket , 3 ganger max og litt bevegelse synstes jordmor at det va fint. Synest det bare blir mindre og mindre liv i magen, har opplevd dette fra uke 25, å begyner å bli veldig bekymret. Men alt ser bra ut på kontroll.

Kjenner så lite, å er ikke så enkelt å få kontakt med henne heller lenger:(( synes dette er ækkelt, noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det slik. Er i uke 29 og føler at jeg hele tiden har hatt en veldig rolig baby. Men jeg har hatt flere ekstra ul (har en gynekolog som følger meg opp ekstra pga ivf) og alt har sett veldig bra ut. På den ordinære ul ble det skrevet ned at jeg har morkaka på bakveggen, noe jeg synes har vært rart pga jeg har kjent lite liv (ikke så harde spark, men mer myke dult).

I påska syntes jeg det ble enda mindre liv, så da ringte jeg føden og fikk beskjed om å komme inn til en sjekk. Da fikk jeg en ul-sjekk og da fikk jeg bekreftet det jeg har trodd, nemlig at morkaka sitter på framveggen og demper mange spark. I tillegg har frøkna i magen nok funnet sin favorittstilling. Helt siden den ordinære ul og de jeg har hatt etter det, har hun ligget med hodet godt ned og i fosterstilling. Og når hun da i tilegg ligger med ryggen ut og sparker inn mot min rygg så kjennes ikke bevegelsene så godt. Dette var forklaringen jeg fikk da jeg var på føden i påska. På ul bevegde hun seg så mye at legen hadde vansker med å få sjekket alt hun ville, men jeg kjente ikke disse bevegelsene.

Nå vet jeg ikke hvor du har morkaka, men det kan jo være at du er i en lignende situasjon. Uansett, jeg ville ringt føden og fortalt at du kjenner mindre liv. Mest sannsynlig vil de at du skal komme inn for en sjekk. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at om jeg var nervøs og kjente mindre liv så var det bare å ringe, jeg skulle ikke bekymre meg for å være overnervøs og hysterisk.

Skrevet

Jeg har akkurat det samme "problemet" som Tia79. Morkaken ligger forann så jeg kjenner ikke så mye spark. Hun har sånne perioder hvor hun er veeeldig aktiv og andre hvor hun så vidt gir tegn til at hun er der. Har vært på en del ekstra ul pga lite liv, men så på skjermen at hun baser der inne og jeg kjente ingenting av det. Så lenge jeg kjenner litt bevegelse hver dag så er jeg fornøyd, og legen sa jeg ikke burde bekymre meg så mye for alt er bra med henne ellers :)

Men ring og dra på en sjekk, greit å vite om det er morkaken som demper sparkene eller om babyen din bare er veldig rolig av seg :) Er nok ingen grunn til bekymring, men vet hvordan det føles.

Skrevet

Ja, jeg har det akkurat slik selv også. Jeg er 28+2 i dag og hun har egentlig vært veldig rolig hele tiden i forhold til de to gutta jeg har fra før. Med dem var det kraftige spark og vill aktivitet der inne flere ganger daglig. Denne gangen har jeg flere kvelder sittet og tygget isbiter og spist sjokolade bare for å forvisse meg om at jeg har hatt spark den dagen. Jeg har vell slått meg til ro med at hun er roligere enn gutta og at jeg bare må være fornøyd så lenge jeg merker liv hver dag. Men jeg syns det er ubehagelig da, for jeg forbinder graviditet med vonde spark som går i alle vinkler. ;) Noen dager kan hun svare med ettpar spark om jeg dulter litt i magen, men stort sett får jeg ikke noe respons om jeg prøver å dytte litt. Men magen vokser og alt ser jo ellers bra ut, så jeg håper bare at det er sånn at hun er rolig. Også håper jeg i mitt stille sinn at hun vil være rolig også på utsiden, for jeg har 2 turboprinser på 2,5 og 4 år, og det hadde jammen vært deilig med en rolig unge også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...