Gå til innhold

Føler dere dere gravide?! (symptomer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 10 eller 11 nå, men føler meg egentlig ikke noe særlig gravid. Sist var jeg dårlig fra uke 7 til 13, men denne gangen har symptomene for det meste forsvunnet allerede for 2-3 uker siden. Jeg er mer sulten enn vanlig og spiser oftere for å ikke føle meg litt uvel, men det er liksom det eneste... nå venter jeg på legetime så jeg kan få forsikring om at alt står bra til (jeg har allerede vært på UL i uke 7 og så et bankende hjerte, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på at jeg faktisk er gravid lenger).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

ja her merkes det tilden store gullmedalje. er i uke 9-10 og her herjer kvalmen fortsatt og eier ikke energi:P er utrolig slitsomt.

så syns jg d syns litt på magen noe jg syns er litt tidlig mn. hehe

Skrevet

Jeg har det som deg. Blir gjerne mer sulten enn ellers, men har ikke så matlyst likevel. Også blir jeg forferdelig trøtt ut på ettermiddagen. Men ellers merker jeg stort sett ingenting. Jeg er i uke 9 nå og var på UL på 6+6 og så da et bankende hjerte. Er ikke bekymret, men er spent på ny UL på tirsdag. Da er jeg 9+6 og skal sjekke om fosteret har vokst litt mer, det var litt lite sist.

Skrevet

Jeg har heller ikke noe kvalme. Bare trøtt tidlig på kvelden og spiser jevnt. Jeg har alltid spist jevnt da jeg ikke takler helt å få lavt blodsukker..

Men jeg kan liksom ikke fatte at jeg er gravid... uten flere "tegn"

Skulle veldi gjerne vært på en tidlig UL men aner ikke hvor jeg får gjort dette.. Første graviditeten og usikker på alt og syns uke 17 er for lenge å vente.. :P Er snart i uke 11 nå så kunne tenkt meg en UL når uke 12 har rullet inn... Hvor har dere fått tidli UL ?

Vi får bare håpe at vi er heldige som slipper unna kvalmen og slikt! Jeg er iallfall eeeevig takknemlig :D

Skrevet

Er i uke 7 nå, føler meg skummelt lite gravid. Stikninger i magen litt innimellom. Litt trøttere. Og endel varmere på natta av en eller annen grunn. Skulle nesten ønske jeg var litt kvalm, men dette trekker jeg vel fort tilbake om jeg plutselig skulle bli det;)

Skrevet

Ohyes!! :o) :/ På godt og vont om man kan si det slik..

En god del menssmerter.. spes når jeg rører meg mye. Blir bekymret av det, da jeg har mistet de tre siste gangnene.. også hatt litt brun utflod men fått bekreftet at fosteret har det bra.

Er konstant kvalm, lysten på ulike ting, vondt i korsryggen og stikkinger i mage av og til. Og tissetrengt da.. opp opptil tre ganger fra jeg legger meg til jeg står opp :P

Skrevet

Så bra at det ikke bare er meg som ikke kan skjønne at jeg er gravid! Det er jo egentlig noe å være kjempeglad for, men samtidig savner jeg å "føle" at jeg er det, liksom... :) Jeg har fastlege med ultralyd, så jeg er heldig som får en sniktitt tidligere (men det er vanskelig å få time der, da, så jeg renner ikke akkurat ned dørene). Jeg har vel ikke ordinær UL før i uke 19 eller noe sånt, så det er veldig lenge å vente.

Skrevet

Jeg merker det godt ja. Er 6+4 idag, men spyr idag på 8. dagen, sliter med å få i meg så mye mat, er en del trøttere enn vanlig, konstant kvalm og uggen, blir svimmel og dårlig om jeg står lenge (handleturen på matvarebutikken idag var en prøvelse), og det stikker og river nederst i magen om jeg breker meg, spyr eller hoster. Jeg har også blitt forkjøla, og hallsen blir enda verre når jeg allerede er sår i halsen og i tillegg spyr opp magesyre, Å så er jeg tett i nesa, å når jeg spyr så føles det som at jeg skal kveles siden jeg må puste gjennom munnen. Akk. Dagens syteinnlegg fra meg! :( Heldigvis er det verdt det. Var sånn med førstemann også, og han er verdens beste gutt! :)

Skrevet

Jeg er i fin form, det jeg merker er at jeg er mer trøtt enn vanlig og vanvittig oppblåst i magen. Gleder meg til det gir seg.

Skrevet

er i uke 7 nå og er lite kvalm, men har utrolig vonde bryster og er trett store deler av dagen.

Skrevet

Jeg er i uke 6, har vært kvalm og uggen hele denne uka, samt ømme pupper og veldig trøtt.. Har ikke kjent såå mye til symptomene i helgen, men skal på ul i morra, håper så jeg får se et lite hjerte som banker ! <3

Skrevet

Jeg er i uke 7 og merker godt at jeg er gravid. Jeg trenger mere søvn enn vanlig, har ømme bryst, tisser oftere enn vanlig og spiser i ett sett! Magen har vokst, men det er ikke så rart siden jeg spiser snop og mat hele tida! Har vært litt kvalm noen dager, men synes det går bedre når jeg spiser ofte. Ellers er jeg en varmeovn på natta.

Da jeg var gravid med førstemann for 3-4 år siden hadde jeg nesten ingen symptomer i 1.trimester. Jeg veit jo at svangerskap kan være veldig forskjellige, men er egentlig litt overasket over forskjellen så langt!

Skrevet

Hei,

Jeg er 10+0 i dag og tar meg i å ikke tenke på at jeg er gravd eller føle meg gravid iløpet av dagen. Tenker at jeg kanskje må begynne å passe litt mer på hva jeg gjør og ikke gjør av aktiviteter.

Det eneste jeg merker til graviditeten er at jeg blir litt uvel hvis jeg ikke spiser litt frukt e.l. mellom de store måltidene iløpet av dagen.

ellers sover jeg mye lettere enn før, og våkner av meg selv etter 6-7 timer, men blir da altså også sykt trett om ettermiddagene.

Synes jeg innimellom kan kjenne liv (noe som "slår" mot magen) av og til men siden dette er det første barnet vårt kan det jeg kjenner bare være bevegelser i tarm e.l. tenker jeg.

Har ikke enda vært hos legen (hun har 6 ukers ventetid på time!!) så gleder meg til neste uke da vi skal for første gang :-)

Skrevet

Hei! Jeg er drøye 11 selv og syns ikke jeg kjenner supermasse- ultralyd fredag og håper spiren har vokst seg stor siden sist og alt vel:)

Jeg merker det på ømme pupper med tydelige blodårer, varm om natta, sulten men dårlig matlyst toppet med irrasjonelt pms-humør. Har sutra og sippa i to dager nå uten grunn. Pussig!

Skrevet

Jeg er i uke 6. Har ømme bryster og føler meg stinn i magen, ellers merker jeg ingenting:)

Skrevet

hei på deg! Jeg er i uke 8-10, og kjenner det bedre i dette sv.skapet(har ei på 6 fra før).. Ømme pupper, oppblåst i magen(har så lyst å fjerte!!!), periodevis svimmel og litt uvel. Og for å ikke snakke om søvnen! Konstant trøtt! Men hører jordmora mi sier at det bruker å gå over etter det første trimesteret.. Men bare et lite råd; ikke kjenn etter om du har symptomer for da blir du bare paranoid.. Bare vær lykkelig over at du er med barn, tiden kommer når du føler deg gravid:)

Skrevet

jeg har bare merket at jeg har lit ømme bryster og tisser oftere, men som symptomer utover det er de kanksje ikke å forvente for min del enda:) er 4+0 så det er veldig tidlig enda:)

Skrevet

Symptomene kommer i bølger noen ganger føler jeg meg helt fin, etterfulgt av oksehunger og så akutt kvalme. Kvalmen kom i dag 4+4. Satt og snakket med en kollega, men måtte unskylde meg med at jeg måtte på do. Trodde jeg kom til å spy, men det gikk heldigvis over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...