kinaputten Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/hjemmelaget-baby-mat.html
Træægtrønder`n :) Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Supert! Babyen min blir 5 måneder neste uke, og vi skal starte med smaksprøver av grøt og grønnsaker så leser alt jeg kommer over av dette. Grugleder meg til å sette igang
okt78 Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Takk for fine oppskrifter Jeg skal prøve flere av dem...
kinaputten Skrevet 29. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2011 jeg er overrasket over hvor lett det har gått og hvor hurtig han har akseptert nye smaker. Nå gaper han kjempehøyt når han ser skjeen nærmer seg Gled deg og lykke til
okt78 Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Takk for fine oppskrifter Jeg skal prøve flere av dem
okt78 Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Takk for fine oppskrifter Jeg skal prøve flere av dem
Puppen og lillemor Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Hei, Jeg har laget mange av de samme tingene som deg, og her gapes det også HØYT når skjeen med grønnsaksmos nærmer seg (blir sinna hvis det ikke går fort nok..hehe) Det jeg gjør er at jeg koker de ulike grønnsakene (potet, gulrot, brokkoli og søtpotet - tenkte jeg også skulle prøve blomkål og kålrot snart), moser og fryser ned i ca halve porsjoner (jeg tenker at en porsjon er samme mengde som et middagsglass). Og så tar jeg opp 2 glass til middag hver dag - da kan jeg kombinere de ulike grønnsakene alt ettersom jeg føler for. De siste dagene har hun fått mye søtpotet og brokkoli. De første gangene hun får smake en ny grønnsak får hun denne "alene", slik at hun skal lære seg den smaken og ikke bare smaken av masse grønnsaker blandet sammen. Når dagens middag er opptint, varmes den i mikroen med litt olje og litt MME eller MM Følger forresten med på bloggen din costamummy
kinaputten Skrevet 30. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2011 hei, så hyggelig at du følger med på bloggen min det er kjempelurt som du sier at man fryser ned i forskjellige porsjoner og så tar det opp og kombinerer det, da kan man hurtig "lage" mange spennende retter for dem. Jeg er på jakt etter noen store isbit bokser med lokk på som man fryser ned i. Tenker at nå som han snart kan få litt kjøtt også, så kan man lage kjøttet, fryse det ned i porsjoner og så kombinere det på forskjellige måter med mosen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå