MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Har aldri før hatt verken sopp eller brystbetennelse, så jeg håper dere kan hjelpe meg. Har veldig vondt i brystvortene og oppover i brystet på alle kanter. Det er på begge også. Verst rett etter amming og ca en time etterpå, men vondt hele tiden. Vesla har ikke tegn til sopp, ikke hvit i munnen. Jeg har ikke e "typiske" tegnene på betennelse, som feber og nedsatt almenntilstand. Skal sies at jeg ikke får feber så lett da. Ikke er brystene ekstra varme og røde heller. Brystvorta er hvit når den blir utsatt for kulde, som rett etter amming, etter dusj og hvis jeg har vært ute og går inn. Dette kan forsvinne på sekunder. Legen i stad mente det var betennelse, og skrev ut penicillin til meg, uten videre undersøkelser. Han sa at man ikke kan ha soppinfeksjon uten at det syns i barnets munn. Helsesøster sa derimot det motsatte på kontroll i går, at man kan ha sopp uten at barnet får noe synlige tegn. Hva tror dere? Vil så gjerne bli kvitt dette, det er så vooondt..
titti*mamma*i*februar11 Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Høres ut som meg for14 dager siden.... Trodde heller ikke det kunne være sopp siden jeg ikke så noe på snuppa, men etter å ha hatt smerter i ei uke så oppdaget jeg sopp også hos henne og kunne "endelig" begynne behandling; canesten på pupper og vasket munnen på snuppis med blå farris. ønsket å prøve det først fordi det ikke var så mye i munnen hennes. etter 5 dagers behandling 3 ganger i døgnet så er vi kvitt det begge to men fortsetter behandling i noen dager til
Purr+Purrfect Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Høres akkurat ut som sopp. Sånn hadde jeg det ihvertfall. Jeg klarte heller ikke å se at mini hadde det i munnen. Måtte en skikkelig erfaren helsesøster til for å se at han hadde litt bak i munnhulen. Legen så det ikke ihvertfall. Fikk da Mycostatin til mini og canesten til meg.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 høres ut som sopp for meg og. hadde det med første jenta mi og hun hadde ikke sopp i munnen, hun fikk flaske (jeg pumpet morsmelk). er som dur beskriver, en brennende piggtråd som blir dratt ut av brystvorte rett etter amming/pumping og varer hele tiden. smørte med canesten en stund, men det ble ikke borte før jeg sluttet å pumpe meg når hun var 2 mnd. lykke til:)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 30. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2011 Da har jeg antagelig fått feil behandling jeg da. Må jeg til legen igjen da? Eller kan jeg behandle selv med canesten? Salve? Men må vel uansett behandle vesla også?? Takk for gode svar, forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå