Gå til innhold

Hvordan fungerer duo-test på Riksen?

Sweet tooth

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål ang. duo-tes på Riksen som jeg håper noen kan hjelpe meg med:

Når bør fastlegen sende en henvisning for å bestille time på Riksen?

Hvilken uke blir en innkalt for samtale, og tar en blodprøve samtidig som en er der for veiledning?

Får en de samlede resultatene samtidig som en er der under UL undersøkelsen, eller må en vente på svar i posten? Og er legene da klare på at det ikke er grunn til å gå videre med nærmere undersøkelser dersom resulatene ser bra ut?

Takker for svar!

God helg!

Fortsetter under...

Hei.

Har bare gjort dette engang , men kan fortelle hvordan det gikk med meg. Legen kan vel bare sende inn henvisning så fort så mulig. Testen må utføres mellom uke 10 og 13+6 etter det er det forseint. Tok blodprøve først på Ullevål med infosamtale og så UL på riksen. Jeg tok de med bare 4 dagers mellomrom så har ikke fått svar på blodprøvene enda, men når hun på riksen fikk svaret, legger hun alt sammen og sender et brev. Men fikk svar på UL medengang og det så fint ut. Tror det er sånn at samtale er på ullevål og ul på riksen. Jeg hører egentlig til A-hus, men der gjør de det ikke.

Håper du ble litt klokere, lykke til.

hvor langt er du på vei?

Hei mamme til 5 og lille frø,

tusen takk for svar! Så flott at alt så bra ut på UL for deg. Håper det ikke blir lenge til du får gode resultater i posten!

Jeg er veeeldig kort på vei- ca. 3 uker, har ikke fått utslag på en graviditetstest ennå, men VET det er noe på gang - men det kan jo være "falsk alarm" og ikke utvikle seg som det skal. Blir noen veldig spennende uker fremover. Hvis alt går bra blir dette vårt tredje barn. Skjønner at du venter ditt 6? Veldig sprekt! Jeg har begynt å få problemer med å kneppe buksene mine allerede og lurer på hvordan jeg skal klare å holde dette noenlunde skjult noen uker fremover på jobb.

Veldig lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...