mariabee Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Har hørt mye bra om den, og tenkte vi skulle av sted til barnas hus å se på den. Vi tenkte da å kjøpe sportsdelen siden den har lengre stropper og er mer brukervennlig for far også. men lurte på om noen som har denne? Hvor lenge kan jenta vår på 5mnd sitte i den feks?
jentemamma Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Vi kjøpte den for ca 1 mnd siden til jenta vår som nå er 8 mnd. Er kjempefornøyd:) Kjøpte imidlertid sport først, men måtte bytte den da den var for stor til meg, fikk ikke strammet den godt nok. Jeg er 164 høy og normalt bygd men kanskje litt spinkel i overkroppen. Har derfor den vanlige, men mannen på 176 som er ganske kraftig bygd har ingen problemer med at den er for liten. Den sitter perfekt på oss begge. Bærer både foran og på ryggen, men trenger fortsatt litt hjelp for å få henne oppi på ryggen. Tror nok det er en vanesak da:) Snuppa elsker og sitte der, eneste "ulempen" er at hun sovner nesten med en gang, så man kan ikke ta seg en tur etter middagen, hehe. Tror ikke det er noen spesiell tidsbegrensn på hvor lenge de kan sitte i den av gangen hvis det var det du lurte på. Ellers går den til 18 kg! Har prøvd på storesøster som snart er 4 år og veier ca 15 kg. MYE lettere å bære henne i ergo enn i meis, kjenner nesten ikke av en tur på et par timer!!! Så vi er kjempefornøyd med ergo! Hørt mye positivt om Manduca også da:) Tror kanskje den hadde passet meg enda bedre pga sitter tydeligvis bedre, men er som sagt superfornøyd! Løp og kjøp:)
mariabee Skrevet 29. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2011 Super For vi ville ikke ha bæremeis. Tror vi må ha sportsdelen selv om jeg er like lita som deg. Mannen min er nærmere 1.85 og godt bygd. Men det går vel Har butikken rett over veien, og enkelte dager hadde d vært enklere å bare tatt jenta vår i den i stedet for å bale med vognen ned trappene fra blokken
jentemamma Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Prøv begge modellene på dere begge før dere kjøper! Sporten har ikke den fine lille lommen som er perfekt til nøkler etc:) Ja, den er helt super å bruke til butikk, hente i bhg etc Særlig når man skal flere småærender. Setter den bare om livet før jeg setter meg i bilen og så er det bare å sette henne oppi i stedet for å styre meg å ta ut og inn vognen ørten ganger. Men det beste er jo at hun koser seg oppi der, trygt og godt samtidig som de har ganske god utsyn! Og så er det flott at den kan brukes så lenge. Helt ergo-frelst jeg, hehe:)
kirvill Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Kaster meg inn på denne tråden jeg :-) Fikk i dag vår Ergo-sele, og forsøkte den såvidt innendørs. Gutten på 6 mnd tok jeg på ryggen. Men mannen mente at han satt litt for lite uten støtte i ryggen, selen stoppet liksom opp ved skulderbladene til poden/midt på rygg.. Tok den hetten som er på og festet den uten å ha den over hodet, ble litt bedre da - men er det meningen? Skjønte ikke helt ifht bruksanvisningen.. Vanskelig å forklare, men håper du skjønner mammatil1snart2 som har god erfaring.. :-)
Træægtrønder`n :) Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Ikke for å kuppe tråden, men har også tenkt på ergo. Lurer bare på om hva babyene synes om å sitte med ansikte inn mot kroppen deres? Min baby er bare 5 måneder, men veldig nysgjerrig så ser for meg at han kan bli utålmodig av å sitte med ansiktet inn mot kroppen min. Hva er deres erfaringer med dette? Har prøvd ergo i butikk og den satt som støpt
jentemamma Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Selen sitter sånn på vår også, og jeg var litt usikker i starten om det var nok støtte men virker ikke som om det er et problem. Må bare passe på at rompa kommer godt ned i "posen", må som regel riste og dra litt for å få ordentlig på plass. Her sovner hun som regel etter 5 min på ryggen og da drar vi opp sovehetten sånn at det er god støtte. I takt med at de blir større blir de jo bare sterkere og sterkere i ryggen og holder oppe seg selv. Min på nesten 4 år setter veldig stor pris på bevegelsesfriheten i ergon sammenlignet med meis:) Men ville kanskje hatt han på magen en del i starten, der sitter de hvertfall godt støttet!
jentemamma Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 De ser ganske godt ut mot sidene, så for oss har ikke det vært noe problem. Hun er nå 8 mnd og svært så nysgjerrig! Brukte babybjørn med første fordi jeg ikke visste om noe annet og der opplever jeg at utsikten er mye dårligere når de sitter vendt mot deg
jentemamma Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Synes jeg får helt super kontakt med snuppa når hun sitter mot meg forresten. Pleier som regel å ta en av de korte lurene i ergoen og da ser hun opp på meg og smiler når jeg setter henne oppi! Veien er kort til masse susser når de sitter så nært, hehe:) Og så er det ikke tungt i det hele tatt å ha henne på magen, helt annen belastning enn f.eks babybjørn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Har hørt mye bra om Ergo-selen, men har Manduca selv, og den er knallbra=) Fordelen med Manduca kontra Ergoen, er at Manducaen har en glidelås i ryggpanelet, slik at ryggen blir lengre og dermed gir babyen mer støtte i nakken og passer bedre til større barn også. http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 Babyen har god utsikt ut til sidene, så jeg har ikke opplevd noen problemer i forhold til det med jentene mine ihvertfall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå