FirstAidKit Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Faen! Sto på badet istad, plutselig føltes det ut som om jeg tisset på meg. Jeg løp på do, og jepp, der fosset det ut friskt blod. Måtte tørke meg mange ganger før det kun var litt på papiret igjen. Slang på et bind, og nå sitter jeg her og grubler. Jeg var igjennom en spontanabort i februar, men da startet det på en annen måte. Da spottet jeg brunt i 2-3 dager før jeg blødde friskt med masse klumper, slim, ekstreme magesmerter og ryggsmerter. Holdt på sånn i 8 timer. Nå har jeg kun trykk i korsryggen (noe jeg tror jeg har fått fordi jeg etter jeg var på jobb, shoppet i 3 timer uten å sitte ned en eneste gang - SLITEN!) Ikke magesmerter, ingenting som tyder på at det er en spontanabort på gang - unntatt det forbanna blodet! Jeg kjenner jeg blir så utrolig frustrert og lei meg! Og redd! På toppen av det hele så er legekontoret stengt. Legevakten gjør jo ikke en dritt (de gjorde i allefall ikke det sist gang jeg spontanaborterte), og i tillegg skal jeg jobbe lørdag, søndag og mandag! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Skal jeg la være å dra på jobb og heller stikke til legen på mandag og få sykemelding? Skal jeg dra på jobb og late som om ingenting skjer med kroppen min? Trenger sårt råd! Vet at det er vanskelig å si hva det er, eller hva jeg skal gjøre. Men jeg trenger innspill Hvis det er en truende abort, så skal jeg vel holde meg i ro? (jobben min er ekstremt stressende). Og hvis jeg nå er i ferd med å spontanabortere, så kommer jeg i allefall ikke til å komme på jobb på en stund! Hva hadde dere gjort?? Uff.
Gråsonen Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 huff!! dette er forferdelg å lese om. Håper det er blødning fra blodkar eller slimhimme i livmora. Siden du har en stressende jobb så ville jeg tatt ut egenmelding. Du må ta vare på deg selv nå enten om det får bra eller dårlig. Håper det går bra med spiren din og deg!! lykke til!
FirstAidKit Skrevet 29. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2011 Jeg er forresten 7+4 idag. Sist jeg mistet var jeg også 7+4.
badgi Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Hei du! Les det svaret jeg gav til Lilletrille før idag. Skjønner godt du er redd, har opplevd det samme, men jeg tror det går bra så lenge du ikke har smerter. Lykke til!
mia engel&fia frøken Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 jeg hadde blitt hjemme, er ikke godt for hodet og tankene heller. kan jo være noen andre gjør din jobb like godt uten at du trenger presse deg. jeg hadde også forferdelige blødninger rundt den tiden men har fått se et bankende hjerte. jeg begynte å blø på jobb,dro hjem for klarte ikke bli der(sorry detaljer) men hadde ikke bind på jobb så bare tok masse papir, har veldig kort vei hjem. men godt jeg hadde lang jakke jeg måtte skifte når jeg kom hjem for å si det sånn.. men bank i bordet så er spiren der fortsatt. jeg ble hjemme i helgen, legen skriver sykemlld tilbake om du spør om det. men var hjemme bare i helgen for det gav seg etter noen timer. gikk på om jeg gjorde mye.. på ultralyden så hadde jeg et luftpose eller no under fortersekken ellr no og det kunne blø derfra.. lykke til. mitt råd er å ta det rolig i helgen, gir det seg så er det positivt og om ikke det gjør det fortjener du en sjekk.
FirstAidKit Skrevet 29. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2011 Tusen takk for svar. Jeg har snakket med Legevakten på tlf, og de anbefalte meg å bli værende hjemme i helgen, og kontakte lege på mandag. Så da gjør jeg det. Det har ikke blødd noe mer enn den ene gangen. Når jeg tørker meg nå, er det bare rester fra blødningen. Begynner å bli brunlig, så det er i allefall ikke friskt blod. Jeg må si at jeg har en veldig dårlig følelse. Gjennom den korte tiden i svangerskapet, har jeg lest veldig mange tråder der blødning har blitt tatt opp. De aller, aller fleste innleggene er negative i den forstand at blødning er dårlig nytt. Det gjelder både om man startet med spotting, styrtblødning, med eller uten smerter, kun én kort blødning, eller en ukes lang blødning. Summa summarum virker det som at nesten alt håp er ute når man blør. Og siden jeg bare har dårlig erfaring med blod og spontanabort i det forrige svangerskapet, så er det veldig lett å tenke at nå er det slutten. Så nå sitter jeg har og tenker at løpet er kjørt. Jeg vet ikke om jeg orker å gå igjennom dette en gang til.
Gjest Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 jeg fikk alltid beskjed om å ligge helt i ro, både ved nedpress og ved blødninger. har nå en frisk og rask gutt på fem, snart seks år. Alle trodde det var slutten, hver gang jeg blødde... etter uke 24 ble jeg fløyet med sykefly til nærmeste storsykehus og endte opp med å ligge der til uke 35+5, kunne da reise hjem pga ikke lenger fare for prematur... jeg blødde visst pga morkakeløsning, og festning... og etterhvert pga den lå foran livmorhalsåpningen. kan hende du er like heldig som meg.. har ikke skrevet dette her inne før, liker overhode ikke å snakke om den tiden, har enda mareritt der jeg våkner fortvilet og svett pga dn hjelpesløse situasjonen... er gravid i uke 20 nå, og ingen blødning så langt ! hurra ! lykke til, tvi tvi ! KLEM
FirstAidKit Skrevet 29. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2011 Tusen takk for at du deler dette. Det betyr mye for meg å høre andres erfaringer Får litt perspektiv på ting da. Det KAN jo gå bra! Tror jeg skal legge meg nå. Håper på å våkne i morgen uten noe tegn til blod. Klem
Koala *g07* Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Jeg har ikke noen erfaring på dette selv. Men vet at mamma endte på sykehus med styrtblødninger når hun var 3 mnder på vei med meg. Og jeg er jo her da Vil bare si at jeg håper det går bra med deg, og at dette var alt annet enn en SA.
anna_lou Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Leit å høre. Jeg krysser fingrene for at det ikke er en spontanabort. Jeg ville tatt ut egenmelding og tatt det med ro frem til legen har fått undersøkt deg. Dersom det ikke er en spontanabort du har, er det jo sannsynlig at du uansett bør ta det med ro. Ønsker deg lykke til hos legen.
FirstAidKit Skrevet 30. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2011 Det første jeg gjorde da jeg våknet idag, var å gå på do og sjekke om det var kommet noe mer blod. Det hadde det ikke. Det var bare bittelitt rester hvis jeg tørket meg "godt oppi" (hehe, sorry). Så det er jo egentlig bra? Men samtidig føler jeg at jeg har mistet alle symptomene mine. Jeg hadde inntil igår ettermiddag, knallharde pupper som var kjempevonde. Nå er de "pløsete" og ikke vonde i det hele tatt. Jeg har slitt med hard avføring hittil i svangerskapet, idag var det IKKE det. Jeg har vært kvalm den siste uken, det var jeg ikke idag. Jeg har ikke engang vondt i ryggen idag. Alt i alt er ikke det noe bra tegn i allefall. Så jeg regner med at dette går dunken. Igjen. Noen som vet hvor mange ganger man må ha hatt SA/MA før man får tett oppfølging av fastlegen? Og krav på tidlig UL osv?
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 30. april 2011 #12 Skrevet 30. april 2011 Hei! Det kan jo hende du har hatt en blodoppsamling, som har sprukket... Symptomene kommer og går hos de fleste, men klart du blir mer obs ved blødning... Det regnes som habituell abort etter tre ganger.
FirstAidKit Skrevet 30. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2011 DET ER LIV!!!! DET ER LIV I MAGEN MIN!!!!! Vi ringte rundt til alle private legekontorer som holder oppe på lørdager, og fikk grått oss til en time på en av dem! Hadde 30 min på å komme meg ned til legekontoret, så vi spant ned! Og var på vår første UL, og så et bankende hjerte! Verdens peneste lille skrott lå inni der! Legen sa at størrelsen var fin, morkaken var på vei, alt så fint ut!!!! Legen satte meg tilbake til 7+2, men det spiller ingen verdens trille nå som vi vet at det er liv! Nå skal vi faen meg holde pusten i 5 uker til. Ååååååh, jeg er så glad nå!!! Ble sykemeldt en ukes tid. Skulle kontakte fastlegen for lengre sykemelding, dersom det trengtes. Uansett, spiren min lever! Hurra!! Sol og lørdag!
lille frø, mor til to Skrevet 30. april 2011 #16 Skrevet 30. april 2011 Så fantastisk. Litt av en følelsesmessig berg og dalbane du har vært i gjennom. Jeg anbefaler deg på det sterkeste til å roe ned aktivitetsnivået mange hakk. Ta vare på deg selv og den lille. Lykke til med ruginga fremover! Veldig glad på dine vegne!
strikkedilla Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Gratulerer så masse! For en fantastisk nyhet! Jeg leser vanligvis ikke tråder om mulige SA/MA fordi jeg er redd for å oppleve det igjen selv, men nå ble jeg glad for at jeg likevel leste denne tråden! Godt å vite at ikke en blødning er ensbetydende med SA/MA! Lykke til videre og pass godt på deg selv og spiren din!
FirstAidKit Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2011 Jeg ble veldig beroliget igår. Men idag føler jeg fremdeles at symptomene er borte, og jeg spotter brunt. Er så redd for at det er noe galt allikevel. Har hatt skikkelig med murringer i magen i hele dag, og småvondt i korsryggen. Men hvis jeg skal tenke logisk, så er det jo naturlig å spotte litt etter en frisk blødning. Det er jo ofte rester av blødningen som kommer ut. Og som flere sier; symptomer kommer og går. Blir bare litt ekstra bekymret når det skjer nå som jeg har hatt blødning. Jeg har ikke hatt noen frisk blødning siden fredag. Kun spotting. Krysser fingrene for at dette skal gå bra.
Gråsonen Skrevet 1. mai 2011 #21 Skrevet 1. mai 2011 flott å høre at alt gikk bra kjære deg!! ang den brune spottingen så er det som du sier helt naturlig at det er litt rester igjen fra den voldsomme blødningen du opplevde som kommer utblandet med utflod! Tror ikke du skal bekymre deg for mye for det Du har sett liv i magen og det er det som tells! Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå