Gå til innhold

Kan dokke dele dokkes sine opplevelser ved fryseforsøker?

Anbefalte innlegg

Vi er gjennom vår første negativ fersforsøk. Vi har 3 egg på frys. Skal prøve på fryseforsøk i juni. Jeg skal gå på tablettene sa dama. Så da lurer jeg på mye... hvor er forskjellen mellom dette og uten tabletter? Hvorfor skal noen på tabletter? Hva som skjer med egget kroppen selv lager i denne syklusen et opptint egg ska settes inn? Det blir vel bare dagstur til klinikken hvis jeg forstår riktig, sant?

Hvor mange fryseforsøk dokke har gjennomgått før dokke lykkes? Gjorde dokke noe "anna" enn ved andre forsøk?

Fortsetter under...

Heisann :-)

Så kjipt at det ikke gikk på første fersk forsøk for dere, men hell i uhell så har jo dere heldigvis disse eggen på frys, så det blir et nytt forsøk til før sommeren :-)

Jeg har bare hatt et fryseforsøk med medisiner bak meg (endte dessverre med SA i uke 6 for 2 uker siden, men det er jo dessverre slikt som skjer)

Men vi ser fremover og skal i gang med et nytt fryseforsøk på neste mens.

I naturlig syklus, så bruker man eggløsningtester for å finne ut når man har eggløsning og setter inn egg etter den har vært og livmoren er tykk nok. Trenger da ingen progesteron støtte for kroppen produserer dette selv, men noen får det som en ekstra støtte

Med medisiner så begynner du på progynova på dag 1 el 2 av syklus. Den hindrer at du utvikler egg den perioden og får slimhinnen i livmoren til å bli tykkere. I tillegg begynner man på progesteron støtte 2 dager før innsett. Om du blir gravid så fortsetter du på begge medisinene til ihvertfall uke 9, fordi kroppen ikke produserer progesteron selv, da man ikke har hatt eggløsning.

Synes det var utrolig mye mer behagelig med fryseforsøk enn ferskforsøk, og så er man raskt i gang, i forhold til om man må nedreguleres.

Det er en sjekk for tykkelse på slimhinne ca dag 12 og så en dag for å sette inn eggen(e).

Håper å lykkes på neste forsøk, selv om det nesten gikk denne gangen. Venter på tlf fra Hausken om de ønsker å gjøre noe annet ved dette forsøket. Men det er i forhold til at jeg har hatt 3 aborter, og det er heldigvis ikke så vanlig. Så du må ikke bekymre deg over den delen av min historie, har nok ingenting med IVF\fryseforsøk å gjøre :-)

Håper det var svar på noen av dine spørsmål og masse lykke til på neste forsøk :-)

Takk for svar! Og lykke til videre til deg også!

Men betyr det at ved fryseforsøk er det ingen sjanse å produsere egg selv? Har lest litt og forstått at av og til måtte man avbryte fryseforsøk på grunn av folliker... Er det progynova som forhindrer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...