Gå til innhold

Blødning i uke 9+3? :/

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig mye tanker i hode, og håper noen her kan beroligge meg litt.

Jeg hadde en blødning den 12 April, og var på ul den 14 april. Der så alt bra ut, og har i tillegg hatt enda en Ul etterpå, dette var den 25 april. Der så også alt bra ut i forhold til veksten frem til uke 9 og hjerte slo som bare det. Men i går, den 28 april, fikk jeg ny blødning. var helt uten smerter men ringte jordmor og ho hadde overhode ingen mulighet i går, var helt fullt, hun fåreslo at jeg skulle kontakte legevakten, men der har de jo ingen lege før 4. Da jeg skulle reise opp dit hadde det gitt seg. Så ble litt letta. men i dag igjen har jeg begynt å blø på nytt! er ingen kraftig blødning. er som det følger litt friskt blod med utfloden. Er ingen "klumper" eller sånn. Unnskyld detaljer. men vet ikke hvordan jeg skal forklare ellers. hehe. Har en prov.abort fra tidligere, og det føles ikke slik ut i hele tatt. Så kan det være normalt? skal jeg se ann over helga og heller reise til jordmor da om det blir værre og jeg får smerter? er litt rådvill :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143179518-bl%C3%B8dning-i-uke-93/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg kan berolige deg litt, men kan da prøve. Vet hvor fælt det er med blødning, man blir fryktelig urolig.

Hadde selv blødning etter 1 uke med brunt utflod. Var bare litt frisk blod på papiret og ingen smerter. Var da i uke 11. Dro til gynækolog og UL som sa at alt var bra med den lille. Uken etter fikk jeg plutselig en styrtblødning, fortsatt ingen smerter. Var på UL og gynækologisk undersøkelse igjen og alt var fint med babyen. Legen sa at i mange tilfelle kunne de ikke fastslå presis hvorfor man blør, men han sa det var ganske vanlig og trolig ikke farlig så lenge man ikke har smerter. Han mente det var pga livmoren vokser, og da drar den med seg morkaken, som kan blø litt fra kanten. Dette er helt ufarlig. Min søster fikk også en styrtblødning i 1 trimester, dette var pga en bit av morkaken lå over livmormunnen, noe som pleier å rette seg ut senere i svangerskapet. Dette gikk også helt fint og hun har idag en fin jente på 7 år. Jeg var på UL igjen nå i tirsdags, en kontroltime og da levde babyen i beste velgående. Jeg "blør" fortsatt brunt, men har slått meg til ro med at det ikke er farlig. Har iøvrigt sidenhen hørt om flere som både blør og styrtblør under svangerskap uten at det er noe galt. Men ta kontakt med jordmoren din hvis du ikke føler deg trygg, ikke noe verre enn å uro seg!

Lykke til!

Kjære lilletrille

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for, men gjør du det så dra å få en ekstra ul. Du er ikke til bry i det hele tatt. Du kan enten gjøre det hos jordmor, legevakt eller kvinneklinikk på sykehuset.

uten sammenligning forøvrig, når jeg mistet, så ringte jeg til sykehuset samme dag som jeg tok pillene fordi jeg ikke "kom igang", så ringte jeg dagen etterpå og avbestilte timen, hadde time tidlig så avbestilte bare en time før. Så ble jeg usikker igjen og ringte på nytt dagen etterpå og ville komme inn igjen, fikk beskjed om å komme og vente da de ikke hadde ledig men ble tatt inn med en gang jeg kom.. det hører til historien at jeg var der et par tre ganger til før det var over og jeg hadde sikkert vært innom alle legene også, så ikke vær redd for å være til bry. Det er mye bedre for deg og den lille at du ikke bekymrer deg masse.

ring og dra i dag, enten du blør eller ikke. Det viktigste er at du slapper av og er et "godt klima" for spiren. Lykke til og det ordner seg sikkert.

klem

Takk for svar :) Jeg tror jeg prøver å slå meg til ro over helga og heller se ann da :) skal ha første kontrolltime 13 mai, så er jo en stund til. men får bare avvente og se hvordan det går. så lenge jeg ikke har noe som helst smerter prøver jeg å holde meg rolig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...