minimera Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Jeg har hatt problemer med bekken og ryggen etter fødsel (3 mnd siden), men smerter i bekkenet har jeg ikke følt på lenge. Så skulle trene litt i går, var bare 15 min aerobic men jeg glemte helt å tenke på bekken, bare ryggen. så.. på kvelden fik jeg j... vondt i rompa og bena nedover... åh, jeg blir så nervøs, har jeg ødelagt alt tror dere? Er litt bedre i dag, men er så redd jeg har gjort at jeg får kronisk bekkenløsning.. noen som har opplevd dette, og som kan si at det blir bedre, og helt bra til slutt??
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 for å si det sånn så har det ikke gått over for meg, 3 år siden første fødsel, 6 mnd siden sist fødsel, går jeg mye eller driver med mye en dag så er bekkenet mitt helt jævlig på kvelden og dagen etter. trur du skal ta det forsiktig i starten for å se hvor mye du greier og ta kontakt med en fysioterapeu/manuellterapeut hvis det ikke går over. lykke til:)
369?gutt10? Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Tror det er viktig å ta det med ro, ja =) Hadde ekstreme bekkenplager som ble litt bedre mot slutten av graviditeten. Etter fødselen tok jeg livet helt med ro! Fikk gutten i begynnelsen av november og når jeg skulle pynte til jul glemte jeg helt å slappe av. Pyntet og drev på noen timer, og når kvelden kom var det som å være gravid igjen.. Klarte ikke å reise meg fra sofaen. Var takk og pris grei i bekkenet dagen etterpå, men ble veldig skremt der og da! Nå 6 mnd etter fødselen er jeg bedre enn i desember, men har fremdeles veldig vondt i ny og ne. Er positiv, og tror det blir bra for de fleste etter hvert =) Er nok som med det meste, må vel bare ta tiden til hjelp!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 anbefaler å stikke en tur til manuellterapeut og få det sjekket om du evnt må gå til behandling med fysio. Jeg må det. Jeg var å sjekket meg nå og jeg får ikke trent opp bekkenet selv, MÅ ha hjelp til å gjøre det siden jeg er så ille. Hadde helt jævlig sv.skap hvor jeg ikke klarte å gå nesten engang. Doen ble prioritert foran alt. hehe Jeg blir nok aldri kvitt det og hvis jeg blir gravid en gang til må jeg nok bruke rullestol både i sv,skapet og etter. Så jeg tar ikke sjansen. Manuellterapeuten sa han aldri hadde sett et så ille tilfelle før. Hvis jeg anstrenger meg skikkelig en dag og går 5 km til sammen så sliter jeg med å gå resten av kvelden. Det er nå 3,5 mnd siden fødsel. Hadde tatt det med ro hvis jeg var deg og fått sjekket bekkenet først før jeg hadde begynt å trene så du ikke blir verre
minimera Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2011 Takk for svarene! Jeg er mye bedre nå, kjenner ikke til noe mer i rompa og lårene. Bare mellom bena litt. Jeg går til fysioterapeut, noen uker siden sist, men er ikke så lenge til neste time. Men hva med knipeøvelsene? skal man fortsette med dem for alltid? Lykke til med bekkenet dere, jeg er veeeldig glad for at jeg ikke har de smertene ofte!!! Jeg har masai-sko og det føler jeg har hjulpet mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå