Gå til innhold

auauau

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå sitter jeg her igjen da, og får ikke sove som vanlig, men nå tror jeg virkelig at lillejenta vil ut..

slimproppen gikk på onsdag, og har hatt smått med menssmerter siden da. idag har det vært verre, og etter at jeg la meg i 1 tiden så har jeg absolutt ikke fått sove.

aner ikke om det er rier eller kynnere jeg har, men det er så jææævli vondt. har ikke tatt tiden enda, men tenker at det kan være alt fra 15-30 min i mellom, og de varer alt fra 30 sek til 60 sek ++

dette er så vondt og jeg er nær ved å gi opp :( men det går jo ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen! :)

Jeg har også måttet stå opp pga. kynnere og sterke menssmerter... Men virket som det gikk litt over når jeg stod opp.

Hvis dette hadde vært rier så skulle jeg vel ha kjent smerter i ryggen også..? Kjenner bare smrtene noe vanvittig i magen + at jeg har flydd veldig på toalettet så dette er vel bare modning..

Skrevet

Og der gikk slimproppen og jeg begynte å blø... Hjelp.... :)

Skrevet

Flere med aua her ja... iikke godt nei.. Har ikke sovet noe i natt, da det er klin umulig å ligge. Må være rier jeg har, for nå har jeg problemer med å puste meg gjennom de. De varer over minuttet og kommer ca hvert 5 minutt. Tok meg en dusj istad, men da kom de haglende som perler på ei snor. Er vel ikke så lenge før vi drar en tur til føden tenker jeg...

Dere får ha lykke til :)

Skrevet

Har du da smerter i ryggen også, eller hvordan føles riene...? Tror ikke det er rier jeg har for det burde vel gjøre vondere, men jeg kan jo alltids håpe at jeg er en av de få som føder uten særlig smerte og at fødselen faktisk er i gang... Hehe.. ;) UL-termin i går og menstermin i dag så det hadde vært gull om jeg kunne bli ferdig i dag. :P

Lykke til! :)

Skrevet

Riene sitter i ryggen hos meg og det er ikke behagelig. Jeg klarer ikke sitte eller ligge. Må stå. Jeg har hattkynnerer hele uka og tro meg du merker når du har rier. Men håper fødselen din er igang :) Masse lykke til :) Vi skal straks dra inn snart...

Skrevet

så "bra" det er flere som meg.

det er ikke alle som har smerter i ryggen, jordmor sa til meg at hvis jeg har hatt menssmerter før, så kan det ofte være at riene er på den samme måten ( vondere selvf.) og jeg har hatt menssmerter kun i magen.

dette er såpass vondt at jeg vrir meg i smerte og tårene triller, så jeg håper da virkelig det fører et sted.

skal på overtidskontroll kl 8 idag på sykehuset, så er spent på om det har blitt noe modning.

noen ganger vil jeg bare gi opp, fordi det er så vondt.. men prøver å tenke at desto mer vondt, så er det bare kortere tid til jeg ser prinsessa vår <3

Skrevet

spent på om det har blitt noe åpning mener jeg :)

Skrevet

Takker og masse lykke til selv! :) Dette er vanvittig skummelt syntes jeg...

Tror du har rett når det gjelder det at jeg ikke har rier, men fant dette på et forum fra tidligere så lurer på om jeg skal ringe føden bare for å høre så jeg ikke kommer for sent til sykehuset (for å få epidural f.eks...) fordi jeg ikke skjønner at fødselen er i gang. Dette ligner veldig på hvordan jeg har hatt/har det:

"Min første fødsel hadde jeg ingen "tegn" på at noe var igang før den store dagen. Slimproppen gikk noen timer før riene begynte. Og fra riene begynte (føltes som veldig vonde kynnere og menssmerter), gikk det 2 timer og da var jenta mi født. Født 4 dager før termin"

Skrevet

Nei, så vondt har ikke jeg, så da får jeg bare smøre meg med tålmodighet.

Håper din JM har rett for det er slik jeg har hatt det. Mye svake menssmerter (kun i magen) de første mnd av svangerskapet og så ble de veldig sterke nå i natt (også kun i magen...), og nå har slimproppen og blod meldt sin ankomst, så kanskje dette i hvert fall er starten til rier.

Lykke til, håper vi alle er ferdig innen kl. 24 i dag! ;)

Skrevet

ja det får vi virkelig håpe!! :)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Når jeg fikk rier med førstemann hadde jeg bare smerter i ryggen. Jeg kjente det ikke i magen i det hle tatt. Mens med 2 mann hadde jeg smerter som satt i magen. Så det kan være forskjell fra hver gang man skal føde og det setter i gang. Jeg synes det var bedre å kjenne det i magen, men den første fødselen var bedre pga jeg fikk lengre tid og ikke komplikasjoner. . 14 timer med førstemann, 4 timer med andre mann og nesten hastekeisersnitt pga lav puls hos babyen. Bedre å fordele smerten litt enn at det skjer veldig fort synes jeg. Lykke til alle sammen. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...