Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #1 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg er så utrolig lei meg for at jeg valgte å ta bort mirakelbarnet mitt. Jeg hadde blitt fortalt av leger siden jeg vart 16 at jeg ikke kunne bli gravid, uten å få medisinsk hjelp fra legene. Så jeg tenkte ikke så mye på prevensjon. Og plutselig 7 år etter så stod jeg der på badet med en positiv graviditetstest, midt i utdanningen og ingen ting lå til rette for at jeg skulle få et barn da. Men nå 2 mnd etter aborten har jeg en utrolig stor tomhetsfølelse i alle cellene i kroppen, jeg har så dårlig samvittighet og ser nå at det hadde jo ikke vært så ille om jeg beholdt barnet. Utdanningen kun jeg ha fått senere. Det eneste jeg vil nå er å fylle det tomrommet. Og jeg føler meg klar til å bli mamma til en liten hjerteknuser. Er det flere som har blitt gravid igjen så fort etter en slik avgjørelse, og hvordan føler dere om det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143179171-er-det-slik-for-dere-ogs%C3%A5-etter-en-medisinsk-abort/
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Del Skrevet 4. mai 2011 Hei Jer er 21 år og gravid i 11.uke. Skal til legen i morgen og bestille time til abort. Håper det ikke er lang ventetid....Og egentlig har jeg ikke bestemt meg for om jeg skal ta det eller ikke. Men når jeg leser din historie vet jeg ikke hva jeg skal tenke. Er redd for det samme. At jeg om for eksempel under ett år skal ville ha lyst på barn og prøve å bli gravid igjen. Da kunne jeg likegodt fått denne liksom! Jeg er forlovet med barnefaren og vi bor sammen i et stort og barnevennlig hus på landet. Begge har fast og god jobb. Vi ønsker oss barn og jeg sluttet på pillen for to mnd siden. Jeg ble gravid med en gang, men det har i ettertid vist seg at jeg allerede var det da jeg sluttet: Jeg hadde nemlig tatt en pennicellin kur en mnd før det igjen, som gjorde at pillen ikke virket. Så selv om vi på en måte prøvde å få barn, så var jeg gravid allerede. Vi var begge to ganske sikker på å beholde da vi fikk vite det for en uke siden, men etter noen små krangler er begge usikre...Vi er sikre på at vi vil være sammen for alltid, og at vi vil ha barn, vi er bare ikke sikker p åom vi vi ha det nå, hvis du skjønner. Men så kommer tankene om at vi kanskje vil få lyst på det igjen, og angre på det urettferdige vi gjorde da vi tok denne bort. Jeg tror forresten det er en jente, og navn har vi to blitt enige om for over et halvt år siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143179171-er-det-slik-for-dere-ogs%C3%A5-etter-en-medisinsk-abort/#findComment-143193824
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #3 Del Skrevet 6. mai 2011 Unnskyld meg, men legene hadde fortalt deg at du måtte ha hjelp for å bli gravid? Så klarer du mot alle odds å bli gravid og tar abort? Du må nok belage deg på å få hjelp, og den prosessen kan ta mange år. Ikke alle som kommer heldig ut heller, dyrt er det og. Dumt du ikke klarte å se dette før aborten. Men, å spørre andre som blir lett gravide er bare tull å sammenligne seg med. Til første anonym som svarer deg: Dere ville ha barn, du blir gravid. Så krangler dere og tanken på abort kommer. Hva med neste gang du blir gravid og dere krangler? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143179171-er-det-slik-for-dere-ogs%C3%A5-etter-en-medisinsk-abort/#findComment-143202009
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Del Skrevet 8. mai 2011 I mine øyner blir det helt feil å drepe et lite barn pga. en krangel! Jeg tror de aller fleste får litt panikk når en positv test lyser mot dem, men man kan jo ikke bare ta abort fordi. Et svangerskap varer i 9 mnd, så da får man god tid på å innstille seg til den nye tilværelsen. Og HI, det du har gjort er tragisk og trist - håper du har lært av dette og at du kan legge det bak deg og komem deg videre. Lykke til begge to. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143179171-er-det-slik-for-dere-ogs%C3%A5-etter-en-medisinsk-abort/#findComment-143208278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå