Gå til innhold

sjekk av modning på overtidskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på en ting ang overtidskontroll. som det står på nett så blir det gjort forskjellige undersøkelser som dette:

Jordmor:

- Blodtrykk

- Urin

- CTG ( Utvendig registrering av fosterets hjerteaktivitet)

Gynekolog:

- Ultralyd

- Vaginal undersøkelse

lurer på hvordan den vaginale undersøkelsen gjøres, må jeg sitte i sånn gynekologstol med bena opp? eller ligger jeg bare på en benk? uten å ha bena opp?

Rart spørsmål, men jeg har veldig komplekser med å sitte med beina sprika foran noen i et så opplyst rom.. syntes det er svært ubehaglig og blottlegge meg sånn =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på overtidskontroll i første svangerskap, og lå da bare på en vanlig benk når jordmor sjekket modenhet. Så ikke som en vanlig GU for min del hvertfall.

Skrevet

Samme med meg, bare at det var en lege som sjekket... :-)

Skrevet

Jeg har fått sjekket modning 3 ganger i dette svangerskapet. Alle gangene har jeg liggi på ultralydbenken/benk og knyttet hendene og lagt de under rumpa. Dette for at legen/jordmor skal komme lettere til. Du må sprike med beina, men slipper å sitte i den stolen med det lyset da. Kun vanlig lys.

Et lite tips, ta med truseinnlegg for du kan blø litt, sett det på rett etter undersøkelsen.

De som har gjort undersøkelsen på meg har bare sett så de treffer, ellers har de sett meg i ansiktet eller over.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...