anna_lou Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Har holdt på nå siden i går kveld med en ustoppelig ulvehunger som ikke gir seg, selv om jeg spiser masse blir jeg ikke mett. Jeg har spist enorme mengder hver halvtime i hele dag og er fortsatt skrubbsulten!!! Er så sulten at det er ubehagelig og vondt. Hva kan jeg spise som gjør mebg mett da? Spiste nettopp en svær bolle med havregryn og er fortsatt skrubbsulten
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Kjedelig når det er slik, bare husk at det er hormonene - ikke magen - som gir deg denne følelsen. Prøv å drikk masse masse vann og spis fiberrik mat (som havregryn). Dersom det vedvarer så kan det faktisk være økt produksjon av magesyre, det gir ofte en slik sultfølelse. Spør legen eller jordmor neste gang du er der - de har garantert noen tips.
Lille jente Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Jeg har det akkurat som deg. Våkner om natten av at jeg er ubehagelig sulten, problemet er at jeg er kvalm også, så jeg klarer ikke så mye mat.. Dette er min nr 2, husker jeg hadde det sånn sist også, men ikke så ille. Er i uke 9 nå, og har hatt det på denne måten i 3 uker så håper det snart går over. Det beste jeg kan få er risengrynsgrøt eller indisk mat. Da blir jeg mett, og det føles så godt.
anna_lou Skrevet 30. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2011 Takk for svar alle sammen. Jeg er forresten i uke 11 nå. Jeg mistenker at det kan ha noe med magesyre å gjøre. Jeg har funnet ut av at å spise gjør meg mer sulten. I dag har jeg ikke spist noe enda og magen føles helt normal, litt småsulten, men det overlever jeg, og det føles mer som normal sultfølelse. Når jeg spiser er det som om magen gnager hull så sulten føles jeg. Det er helt foreferdlig og det mer jeg spiser jo verre blir det. Har en del problemer med forstoppelse, så tror det kan ha en sammenheng med graviditet, forstoppelse og magesyre.....
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Høres ut som magesyre ja... Da bør du holde deg unna kaffe, te og brus hvertfall. Og så må du bare prøve deg litt frem med hvilke matsorter som du føler metter, og hvilke matsorter som øker syreproduksjonen.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har slike dager jeg og, hvor jeg kan spise, spise og spise.... Prøver å holde det til det sunne i det minste. Husker jeg hadde det slik sist og, ikke hele tiden, men en dag i ny og ne. Er nok som andre sier her, hormonelt betinget, men det blir ikke mer behagelig av den grunn....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har gått slik i 2 uker nå (begynte i påsken) Men ikke så ille som deg... Spiser bare litt mer enn vanlig, 3 skiver i stedenfor 2 til lunsj. Og jeg MÅ ha noe kjøtt til middag ellers blir jeg aldri mett. Jeg har begynt å spise havregryn til frokost, siden den sitter litt lenger enn brød. Så er det 3 skiver til lunsj-kl 11, 2 skiver igjen kl 14. Så middag i 17 tiden. Resten av kvelden spier jeg nøtter/knekkebrød/frukt... Holder meg hovedsakelig til sunn mat, selv om jeg føler meg sulten hele tiden =) =) Så drikker jeg mye iskaldt vann =)
ninini Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 huff, så kjedelig,, jeg hadde det slik forrige gang.. men jeg fant tilslt at at det var magrsyre eller ekstrem halsbrann.. var sånn kvalm sulten hele tiden.. og om natta.. kjøpte flytende gaviscon eller hva det het :9 det hjalp nesten med engang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå