Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Gubben gidder ikke bruke særlig penger på det, skal gjøre det meste selv, har vel ikke avdekket at han har grønne fingre... Han sier problemet er at det er masse store steiner i jorda som ikke kan tas med jordfres... Han mener han skal spe på med jord for å jevne ut, og så bare så oppå resten... Jeg er jo helt fortvilet! Har jo ingen planer om noen golfbane men... Huff, noen som kan komme med noen gode og rimelige tips? Hva koster et lass jord for kubikken da? Er såå lei meg.. Vi har jo ikke råd å leie noen folk... Passer fint med slik naturplen her så kan godt være litt røft...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Hvis det er KRISE pga plenen deres, tør jeg ikke tenke på hvordan du reagerer den dagen det skjer noe virkelig alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Skal dere få en grei plen må dere plukke stein. Men det er fullt mulig å gjøre jobben selv, og få et godt resultat- Det er viktig at det er et godt lag med jord, helst rundt 40 cm. "plenen" må rakes jevn, så og tromle. Dessuten vanne en del i starten.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Vi har lagt ny drens rundt huset så her ser ikke hagen ut. Den er ganske stor også. Tomta er på 1,2 mål. Jeg begynte å skulle plukke stein 28 uker på vei haha. Det ble ikke mange trillebårene jeg plukka før jeg ga opp og det ser fortsatt jævlig ut. MEN det skal sies at nå siste tiden så har det faktisk begynt å vokse opp en del gress:) Min samboer mener også at det er best å få inn mer jord og så så oppå, mens jeg mener at det beste er å bare få bort steinene.. Har desverre ikke noen gode råd. Jeg kommer vel til å plukke mer stein når jeg skal ha fødselen i gang hehe
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Det klarer dere selv! Ikke noen krise nei! Vi klarte det vi også. Er ikke så dyrt med jord, men dere må høre med de dere kan kjøpe av. Også må dere få spadd det utover og gått over med en sånn valse så den blir jevn og fin. Så må dere så og gjødsle såklart! Les mer her: http://www.klikk.no/bolig/bonytt/hage/article215522.ece
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Er ikke utdannet gartner, men plen er det minste problemet å lage:-) http://www.dinside.no/811123/slik-lager-du-plen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå