Gå til innhold

flere som begynner med utredning nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner med utredning snart , venter bare på innkallelse til sykehuset nå :) kan nesten ikke vente! har prøvd 1 år 3 juni :) er i vår 9 pp nå, da mensen kom i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvis ikke spiren sitter i løpet av mai kontakter jeg legen. Vi startet prøvingen i mars 09, ble gravid til nyttår, og hadde termin 24 sept 2010. Gutten vår døde i min mage på terminen. Fikk igjen mensen i november, og har prøvd siden. Er nå kjempeutålmodig...... og har sagt fra til legen at jeg vil ha utredning om ikke spiren sitter snart.

Har IKM til helgen ......

Skrevet

hei :)

utredning og utredning, vet ikke hva jeg skal kalle det :P

skal til gyn. spesialist på tirsdag, siden jeg ikke har hatt mens siden januar, så får se hva som skjer :) hadde en BO i juli i fjor, og har ikke klart å bli gravid igjen, tiltross for regelmessig noen mnd før jeg mista mens igjen..

uansett masse masse lykke til med utredningen, håper de finner ut hva som er galt :) er bedre å få vite å kunne gjøre noe med det :)

Skrevet

Hei.

Hvis ikke spiren sitter i løpet av mai kontakter jeg legen. Vi startet prøvingen i mars 09, ble gravid til nyttår, og hadde termin 24 sept 2010. Gutten vår døde i min mage på terminen. Fikk igjen mensen i november, og har prøvd siden. Er nå kjempeutålmodig...... og har sagt fra til legen at jeg vil ha utredning om ikke spiren sitter snart.

Har IKM til helgen ......

Skrevet

Jeg har startet utredning og har et hint av psco (genetisk), altså cyster på eggstokkene! Siden jeg har regelmessig menstruasjon og el så trenger ikke dette være et problem, men jeg har tatt blodprøver i dag for å sjekke hormoner etc. Er inne i vår 15 pp nå og har ingen barn fra før.

Skal levere sædprøve om to uker og forhåpentligvis starte en pergokur i juni:)

Lykke til til alle andre! Håper dere får utredning og kan få litt svar! Det føles godt å være inne i systemet!

Skrevet

er i gang med utredning. Jeg har vært hos gynekolog og tatt innvendig ultralyd samt tatt blodprøver. Alt ser fint ut så langt. Neste steg er at samboer skal ta spermprøve. Det kan nok ta litt tid da han gruer seg til dette. Har ventet i 6 uker, men fortsatt har han ikke ordnet det. Han er redd å få beskjed at det ikke er noe liv i spermen. Jeg har gitt han beskjed at det er det lite sjanse for. Legen gjør ikke mer med meg før han har svar på spermprøven. Så nå har alt stoppet opp. Vi har prøvd siden april i fjor.

Skrevet

Hei, jeg har akkurat ringt legen og ordnet første time. Håper han kan ta noen tester allerede da, og da begynner vel snøballen å rulle. Håper aller mest at det at det nå ihvertfall skjer "noe" skal føre til at jeg roer meg litt ned og at alt løser seg naturlig!

Skrevet

skal til gyno på mandag for undersøkelse og så er planen at ballen skal begynne å trille.. har forsøkt siden juni i fjor uten hell, i november begynte kroppen min å endre seg, mensen har gått fra å komme omtrent på samme minuttet hver 4 uke til å variere mellom 12-40 dager, og mye mye mindre blødning enn tidligere. Legen mistenker at det kan være noe pco(s) på gang siden jeg har endret meg fra å fryse hele tiden til å være glovarm, hårene på armer, ben og overleppe har endret seg fra helt lyst til mørkt og jeg har mer eller mindre smerter i eggstokker/livmor hele tiden.. Så da får vi se hva som skjer. Håper ikke det er noe galt, orker ikke mer sykdom og kroniske greier nå :o(

Skrevet

utredning og utredning..

slutta på p-sprøyta i juni -09 og fikk mensen tilbake juni -10 og vi er fortsatt ikke gravide. har vært hos gyn da mensen ikke kom tilbake, fikk provera og pergo. det ble også tatt blodprøver og innvendig ultralyd. alt så fint ut. kunne ta pergo noen ganger for å sikre eggløsning osv, og alt var fint.

har hele mitt menstruerende liv vært plaget med sterke menssmerter, men dette har plutselig forsvunnet (mer eller mindre, er ikke avhengig av smertestillende i det hele tatt, og før måtte jeg bruke rød trekant-piller for å klare å fungere på jobb).

kjøpte meg fertilitetsmonitor rett før jul, og ca annenhver gang er jeg oppe på topp fertilitet. mensen er som ei klokke, alltid presis. så nå skal jeg spørre gyn hva dette kan være for noe, og samtidig be om å få sjekke egglederne og sånt som man kan kreve. har hatt klamydia for 6-7 år siden, men hadde det ikke lenge. men det kan jo selvfølgelig ha vært nok. uansett er det noe rart som skjer med kroppen, og jeg vil vite hva! :)

Skrevet

Heisann!!

Hadde spontan abort i Mars 2010 og ikke klart å bli gravid etter det.

Var hos en spesialist for en måned tid siden,full undersøkelse og blod-prøver alt var akkurat slik det skal være. Samboeren leverte og inn en prøve og den var og helt fin fint.

Spesialisten sa at nå var alt opp til oss,men anbefalte å bli henvist til Haugesund sykehus for å få undersøkt egglederene om di kunne ver tette for det var det eneste han ikke kunne sjekke.

Har fått time i posten og det er jaggu meg 5 måneders vente tid. Så dermed skal vi til Haugesund sykehus i september.

Så langt er vi på veg,men aner jo ikke hva vi går til når vi kommer til Haugesund

Skrevet

Legen snakket om at jeg får ny UL der de sjekker at alt er bra også tar de blodprøver også sa han at de blir å gi meg et hormon som fyller livmoren slik at det blir klart til å ta i mot et befruktet egg :) Håper det er det som skal til for at jeg skal bli gravid :) ! Lykke til dere andre ! Jeg venter og venter, men det tar nåkk en stund før innkallelsen kommer i postkassen :)

Skrevet

har vært hos legen å tatt tester, skal 7 dager før mensen å te enn til. da får jeg svar på testene som jeg allerede har tatt

Skrevet

snuppo: hvilke tester er det du tar? og hvilke har du tatt? :)

Skrevet

den e ska ta 7 dage før mensen e progestreron eller noe i den duren. de andre veit e ikke,. veit bare at ho også sjekka stoffskifte., kunna vist ha noe å si det og.

sikkert nå hormon greier??

e berre forklart kordan e hadd d, så kryssa legen av for de prøvene jeg trengte.

samboer kunne også ta blodprøve,men hvilke vet jeg ikke. skal spørre når jeg skal inn mai

Skrevet

i dag ble vi henvist til utredning for barnløshet. neste skritt på veien er å sjekke mannens sperm. det var han ikke veldig begeistret for selv, men men.. :) er den ok (noe jeg virkelig håper på!!! for hvis ikke er det stopp der), så henvises jeg til kikkhullsoperasjon for å sjekke egglederne.

Skrevet

Jeg skal på første legetime 10 mai. Prøvd i 1 år nå. Har IKM i dag. Håper den ikke kommer :) Men merker ingen sympomer, så dukker nok opp snart :(

Skrevet

Spennende Lisse! Nå er det jo langt på dag, skjedd noe mer? Bruker du å være regelmessig? Håper du kan avbestille timen :)

Skrevet

Syklusen min er på 28-30 dager ca. Er i dag på dag 31. Så er litt på overtid. Veldig spennende :) Venter et par dager til før jeg tester. Regner med mensen kommer snart dessverre. Den gjør jo alltid det :(

Er litt uggen og kvalmene i formen, ellers ingen symptomer. Så er nok bare PMS :(

Kryss fingrene for meg :)

Skrevet

Jeg krysser fingrene! Skjønner det med å vente litt - jeg synes det er verre å få negativ test enn at TR kommer. Når jeg først tester så stiger håpet automatisk og da blir nedturen større :P Men håper at det ikke blir slik for deg denne gangen :)

Uansett nærmer den 10. seg for oss nå!

Skrevet

Heeelt enig.

Venter heller på TR enn en negativ test.

Det nærmer seg 10 ja. Blir spennende å høre hva legen har å si.

Skrevet

Jeg hadde SA i Juni 2010 og har ikke blitt gravid etter det. Er i pp8 eller 9 nå, har mistet tellinga. Har vel ikke prøvd kjempehardt alle syklusene, men begynner å lure på hva som kan være galt. I forbindelse med SA hadde jeg innvendig ul og da så de bare en liten cyste som var helt normalt.

Jeg har tatt blodprøver hos legen og fått svar om at alt er i orden med hormonene. Regner med at det ikke er noe galt med samboer siden jeg har blitt gravid før. Har ganske lange, men stort sett stabile sykluser på ca 36 dager.

Lurer på hva annet som kan være galt. Er det bare tette eggledere som gjenstår? Skal til fastlegen 19,mai og få gu. Kanskje jeg får flere svar da. Jeg prøver å ikke stresse og tenker at jeg bare må være tålmodig. Men nå nærmer det seg et år med prøving, og man begynner jo å lure hvorfor det ikke skjer noe...

Skrevet

da ble det pergo på meg :) må ta primolut (samme som provera) for å få mens og så pergo :) håper på klaff :D skal iallefall legge inn ALLE aksjer :P

Skrevet

det ble pergo på meg og.. legen spurte masse spørsmål først og filosoferte litt i løse luften, men når han sjekket med innvendig ul så var det ikke mange sekundene før han konkluderte med PCO og at det det ikke var rart at jeg ikke fikk skikkelig mens og at det ikke var rart vi ikke har lykkes før. selv om vi ikke har prøvd et år, så var det så mange egg i eggstokken at han sendte henvisning til lapraskopi med en gang, samt en drøss med blodprøver.. fikk med resept på pergo med beskjed om å begynne med dobbel dose på fredag ( 5 dager etter jeg var hos ham), samt at mannen skal innom å ta blodprøver + sædprøve.. så da får vi se hva som skjer fremover..

var ikke veldig høy i hatten når jeg kom hjem og skulle fortelle til mannen, men heldigvis tok han det veldig bra, ville de at han skulle levere prøver og undersøkes og, så fikk han gjøre det. så nå gjenstår bare å se om han er like positiv dersom jeg blir hormonbombe av pergo :P

Skrevet

Hei! Vi begynte prøvingen i april i fjor, og har holdt på non stop siden. Var bare å bite i det sure eple og ringe legen og bestille time, så har time neste fredag. Er innmari spent, men har en støttende mann som er klar for sædprøve om det trengs også. Så vi spiller på lag, og håper på det beste. Har 28 dagers syklus og mensen kommer som bestilt hver eneste mnd. Det eneste jeg kjenner, som evt kan være galt, er at jeg sliter med ekstreme menssmerter, og at jeg har mye murring gjennom hele mnd. Dette ble legen min informert om på gyn. for to år siden, men mente da at dette ikke ville være relevant. Men vi får se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...